طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

به گزارش کد الکترونیک، این غذا را می توانید با مواد گوشتی یا مرغی تهیه کنید و به دلخواه در فر یا روی تابه بپزید و از انواع پنیر ها برای تهیه این بادمجان پنیری خوشمزه بهره ببرید.

طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا یکی از غذا های بسیار خوشمزه و پنیری است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید این غذا را برای مهمانی و مجالس استفاده و به دلخواه داخل یک سس سرو کنید یا به تنهایی آن را با نان تازه یا برنج نوش جان نمایید. برای تهیه این غذا بهتر است از بادمجان های کشیده بهره ببرید تا بتوانید برش بزنید و مواد میانی را داخل آن بریزید. با کد الکترونیک همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

  • بادمجان 5 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • گوشت چرخ نموده 200 گرم
  • پنیر پیتزا به اندازه لازم
  • سیر 1 حبه
  • قارچ 5 عدد
  • رب 2 قاشق غذاخوری یا 3 عدد پوره گوجه فرنگی
  • آب لیموترش 1 قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا به اندازه لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

مرحله اول

بادمجان ها را بشویید و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید. سپس داخل مخلوط آب و نمک به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته گردد. سپس بادمجان ها را بشویید و روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده گردد. داخل یک تابه خوب دو طرف بادمجان ها را سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر بگذارید.

مرحله دوم

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک و طلایی گردد. و بعد سیر پوره شده را بریزید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند گردد. سپس گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ گردد. بعد قارچ های اسلایس شده را را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده گردد. حالا 1 قاشق غذاخوری رب یا پوره گوجه را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا خوش رنگ و یکدست گردد.

مرحله سوم

برای تهیه سس مخصوص باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید. 1 قاشق غذاخوری رب بریزید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد. در ادامه 1 پیمانه آب و آب لیموترش را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا سس کمی غلیظ گردد. شما می توانید این غذا را بدون سس تهیه و فقط پنیر اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا داخل بادمجان ها را کمی خالی و با مواد گوشتی پر کنید. برای پخت بدون فر بادمجان ها را داخل تابه و روی سس بچینید و پنیر روی بادمجان ها بریزید و در تابه را بگذارید تا پنیر ذوب گردد. برای پخت در فر نیز باید سس تهیه شده را داخل ظرف فر بریزید و بادمجان ها را روی آن قرار دهید و پنیر را اضافه کنید. سپس 15 دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید. اگر به غذاهای بادمجانی علاقه دارید، طرز تهیه بادمجان پلو بدون گوشت را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

  • می توانید با سینه مرغ نیز این غذا را تهیه کنید.
  • از پنیر ورقه ای نیز می توانید بهره ببرید.
  • تهیه سس دلخواه است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا ترفندهای بیشتر از آشپزی، نکات مهم بعد از خوردن غذای نذری را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2259

به "طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید