شرکت هوندا تا سال 2022 فروش خودروهای درون سوز خود را در اروپا متوقف می نماید

به گزارش کد الکترونیک، هوندا در حال تبدیل شدن به یک تولیدکننده تمام برقی است و این سال ها آخرین سال های فعالیت این کمپانی ژاپنی در اروپا تحت عنوان یک تولیدکننده خودروهای درون سوز است.

شرکت هوندا تا سال 2022 فروش خودروهای درون سوز خود را در اروپا متوقف می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا 5 روزه از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش کد الکترونیک به نقل از دیجیاتو، یان هاولز؛ معاون ارشد هوندا موتور در اروپا چندی پیش ضمن تایید این خبر گفت:

هوندا میخواهد تا سرانجام سال 2022 فروش و عرضه خودروهای درون سوز را در اروپا متوقف کند.

هرچند اصلا انتظار نمی رفت که هوندا به این سرعت بتواند برای توقف فراوری خودروهای درون سوز برنامه ریزی کند اما واقعیت این است که میزان انتشار گازهای گلخانه ای خودروهای فراوریی هوندا به قدری زیاد است که این خودروساز سال گذشته ناچار شد با تسلا همکاری کند تا مورد جریمه سازمان های حفاظتی قرار نگیرد.

بسیاری معتقدند که کاهش فروش خودروهای درون سوز و یا پرداخت جریمه بابت انتشار بیش از اندازه گازهای گلخانه ای چندان نتیجه بخش نیست و تنها در حالتی می توان واقعا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کنترل کرد که خودروسازان تنها خودروهایی را بفروشند که دوست دار محیط زیست هستند.

در مورد هوندا این امر با حرکت به سمت فراوری خودروهای هیبریدی و تمام برقی رخ خواهد داد.

مدیران هوندا مدعی هستند که این تنها ابتدای ماجراست و در طولانی مدت این کمپانی میخواهد حتی فراوری خودروهای هیبریدی را نیز به حداقل ترین حالت ممکن خود برساند. براساس جدول زمان بندی این شرکت تا سال 2035 دیگر خودروی هیبریدی فراوری نخواهد کرد.

مدیران هوندا می گویند آن ها نمی توانند در ابتدای امر و به صورت مستقیم به سمت فراوری خودروهای تمام الکتریک گام بردارند و تنها دلیل این موضوع نیز به بعد مالی جریان برمی شود. یک خودرو تمام الکتریک نسبت به نمونه درون سوز و یا حتی هیبرید خود در حدود 50 درصد گران تر است و به علاوه چالش های مربوط به میزان مسافت قابل پیمایش نیز برای این خودروها وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1524

به "شرکت هوندا تا سال 2022 فروش خودروهای درون سوز خود را در اروپا متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هوندا تا سال 2022 فروش خودروهای درون سوز خود را در اروپا متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید