شبهای موسیقی سنتی بجنورد به انتها رسید

به گزارش کد الکترونیک، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)در بجنورد، گفت: شب های موسیقی سنتی بجنورد به همت حوزه هنری و کانون پرورش فکری بچه ها استان و با حضور گروه های موسیقی و هنرمندان خراسان شمالی به مدت سه شب در تماشاخانه ترنج برگزار و با استقبال گسترده شهروندان روبرو شد.

شبهای موسیقی سنتی بجنورد به انتها رسید

اکرم صدیقی با بیان اینکه موسیقی ریشه دار و اصیل ایرانی را باید در خراسان جستجو، اظهار کرد: خراسان بزرگ محل پیوند فرهنگ های مختلفی از ترک، تات ، ترکمن و کرمانج است و موسیقی در رگ و خون این دیار تنیده است.

وی توضیح داد: بعد از تجربه پیروز برگزاری شب های موسیقی کلاسیک بر آن شدیم تا بتوانیم شب های موسیقی سنتی را که این موسیقی به رسم و آئین پدران این دیار حفظ و علاقمندان بسیاری دارد، اجرا کنیم .

صدیقی هدف از اجرای این برنامه را آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با موسیقی فاخر و اصیل ایرانی دانست و اظهار داشت: معرفی هنرمندان بومی استان با تکیه بر تخصص ،توان و پتانسیل آن ها از جمله اهداف این برنامه بوده است.

وی در خاتمه به اجرای 9 گروه هنری اشاره و گفت: در این شب ها پیشکسوتان هنرمند حوزه موسیقی با اجرا و همکاری شایسته خود بعد از مدت ها باعث دلگرمی هنرمندان جوان و دست اندرکاران برگزاری این رویداد ارزنده شده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2394

به "شبهای موسیقی سنتی بجنورد به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبهای موسیقی سنتی بجنورد به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید