تور چک: سوغات سنتی پراگ را می شناسید؟

به گزارش کد الکترونیک، در هر سفری خرید سوغاتی مانند آهن ربا، ماگ یا لوازم تزئینی خیلی آسان است اما خرید سوغاتی که هم ارزش هنری و فرهنگی دارد هم معنا و مفهوم خاصی دارد بسیار با ارزش تر است. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا بعضی از برترین سوغات سنتی پراگ را به شما معرفی کنیم. خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما

تور چک: سوغات سنتی پراگ را می شناسید؟

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

برترین سوغات سنتی پراگ

عروسک های خیمه شب بازی

عروسک گردانی در پراگ بازی بچگانه محسوب نمی گردد. عروسک های خیمه شب بازی در سراسر پراگ یافت می شوند و بعضی از برترین مغازه های فروش این عروسک ها در نزدیکی پل چارلز در اولد تاون قرار گرفته اند. این عروسک ها در اندازه ها و تِم های مختلف به فروش می رسند؛ از جادوگر و شیطان گرفته تا شخصیت های ادبی، سیاسی، کارتون و حتی حیوانات. مردم محلی پراگ اعتقاد دارند که شما عروسک را انتخاب نمی کنید بلکه عروسک شما را انتخاب می نماید. پس زیاد در انتخاب وسواس به خرج ندهید و هر کدام چشمتان را گرفت بردارید. عروسک های خیمه شب بازی یکی از برترین سوغات سنتی پراگ هستند.

گارنت

گارنت نوعی سنگ نیمه قیمتی است و به عنوان یک سنگ سلطنتی از دوران قدیم در کشور چک معروفیت داشته است. امروزه از گارنت برای ساخت وسایل زیادی، از زیورآلات گرفته تا لوازم تحریر استفاده می نمایند. بنابراین بسته به بودجه ای که به همراه دارید می توانید وسایلی که با گارنت ساخته می شوند را به عنوان سوغات بخرید. البته باید مراقب سنگ های تقلبی باشید و پیش از پرداخت پول از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. بلیط هواپیما تهران پراگ

شیشه های بوهمی

کریستال های بوهمی نوعی شیشه ی سنتی هستند که در کارگاه های کوچک در چک، به صورت دستی بریده و ساخته می شوند. ممکن است نام این شیشه ها کمی گیج نماینده باشد اما جالب است بدانید که کریستال در کشور چک به شیشه هایی با کیفیت که دارای اندازه کمی سرب هستند گفته می گردد. وجود سرب باعث می گردد این کریستال ها انعکاس زیبایی داشته باشند و حکاکی روی آن ها آسان تر گردد. به علاوه دوام بیشتری نسبت به شیشه های معمولی خواهند داشت.

چای و لوازم جانبی چای

ممکن است خیلی از گردشگران از چایخانه ها بدون توجه عبور نمایند اما مردم پراگ عاشق این چایخانه ها هستند. بعضی از چایخانه های بزرگ تر در پراگ بسته های چای، کتری های سرامیکی و فلزی، صافی برای چای، فنجان و دیگر لوازم جانبی چای را به عنوان برترین سوغات سنتی پراگبه فروش می رسانند. اگر زمانی که در پراگ هستید در پی تابلویی با نوشته (čajovny) بگردید حتما چایخانه ها را پیدا می کنید. در محیط گرم این چایخانه قدم بگذارید و علاوه بر صرف چای، یک سوغات زیبا بخرید. پراگ و حقایق جالب که در خصوص آن نمی دانستید

ویفرهای اسپا

ویفر اسپا نوعی ویفر بزرگ است. با وجود اینکه بیشتر کمپانی ها ویفر اسپا را فراوری می نمایند، معروف ترین آن در شهر کارلووی واری که به علت وجود چشمه های آب گرم و اسپاهای متعدد معروفیت دارد یافت می گردد. ویفرهای اسپا بسیار نازک و بسیار بزرگ و دارای یک لایه شکلات، وانیل یا فندق هستند. بسته های این ویفر را می توانید از سوپرمارکت ها و مغازه های پراگ خریداری نموده و به عنوان یکی از برترین سوغات سنتی پراگ با خود ببرید.

اسباب بازی های چوبی

برای اینکه از اسباب بازی های چوبی پراگ هیجان زده شوید نیازی نیست حتما کودک باشید. از ماشین های قدیمی گرفته تا قطارها و حیوانات، اسباب بازی های چوبی در همه جای پراگ یافت می شوند. این ها برترین سوغات سنتی پراگ هستند که یا قیمت مناسب قابل خرید می باشد و جایگزین خوبی برای صنایع دستی گران قیمت می شوند.

پوسترهای موخا

آثار نقاشی آلفونس موخا در سبک آرت نوو در همه جای پراگ یافت می گردد؛ از اولد تاون گرفته تا سالن های تئاتر و کافه ها. پوسترهایی از نقاشی های موخا که زنان زیبارو کشیده است در پراگ معروفیت زیادی دارند. آثار اصل این هنرمند در موزه ها و کلکسیون های شخصی نگه داری می گردد. این پوسترها را می توانید به راحتی در پراگ بخرید. برای خرید این پوسترها می توانید سری به موزه موخا بزنید.

سوغات کافکا

فرانتس کافکا در پراگ به دنیا آمد و بیشتر سال های عمرش را در این شهر به سر برد. او نویسنده کتاب معروف مسخ است و سفر به پراگ بدون تماشا موزه کافکا و نمایشگاهی از نسخه های خطی، نامه ها، خاطرات و عکس های او کامل نخواهد شد. پیش از اینکه موزه را ترک کنید می توانید سری به گیفت شاپ بزنید کپی هایی از کتاب های کافکا، تقویم، کارت پستال و هدایای دیگر را بخرید و به عنوان سوغات ببرید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2022

به "تور چک: سوغات سنتی پراگ را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چک: سوغات سنتی پراگ را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید