سهم بازار سرمایه از تامین نقدینگی بخش صنعت کمتر از 5 درصد است

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر سهم بازار سرمایه در تامین نقدینگی مورد احتیاج بخش صنعت کمتر از پنج درصد می باشد که عدد بسیار پایینی است.

سهم بازار سرمایه از تامین نقدینگی بخش صنعت کمتر از 5 درصد است

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

نعمت الله شهبازی در نشست تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری در استان کرمانشاه که امروز(ششم بهمن) در استانداری برگزار گردید، با بیان اینکه شرایط شبکه بانکی کشور بگونه ای نیست که بتواند تمام احتیاج مالی بخش صنعت را تامین کند، اظهار کرد: تجربه کشورهای صنعتی و نقدینگی موجود در جامعه نشان می دهد باید از اقتصاد بانک پایه فاصله گرفته و به سمتی برویم که بخشی از منابع مالی مورد احتیاج بخش های مالی از بازار سرمایه تامین گردد.

به گزارش کد الکترونیک، شهبازی گفت: امروزه شبکه بانکی کشور به دلیل افزایش روزافزون احتیاجهای مالی واحدهای صنعتی، امکان پاسخگویی به همه احتیاجها را ندارد.

شهبازی اضافه نمود: از سوی دیگر با نقدینگی بالایی در جامعه روبرو ایم که هر روز به سمت یک بازار سراریز می گردد که آثار زیانباری دارد و باید این نقدینگی را به سمت فراوری سوق دهیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کمتر از پنج درصد نقدینگی مورد احتیاج واحدهای صنعتی از بازار سرمایه تامین می گردد، گفت: این سهم بسیار کم است و باید افزایش یابد.

شهبازی یکی از ماموریت های سال جاری و سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت را توسعه ابزارهای نوین تامین مالی و جذب نقدینگی موجود در جامعه برای یاری به طرح ها و واحدهای صنعتی مطرح نمود و گفت: این روش در همه کشورهای توسعه یافته استفاده شده و ما هم باید به این سمت برویم.

وی در بخش دیگر سخنانش به طرحی که برای یاری به طرح ها و واحدهای صنعتی کشور در حال انجام است اشاره نمود و گفت: براساس این طرح 50 درصد منابع که معادل 10 هزار میلیارد تومان است در اختیار بانکهای طرف قرارداد قرار می گیرد و این بانکها نیز موظفند 10 هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه نموده و به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهند.

شهبازی گفت: تا به امروز بیش از هفت هزار میلیار تومان از این تسهیلات محقق شده است.

وی سهم استان کرمانشاه را نیز از این تسهیلات 220 میلیارد تومان خاطرنشان کرد که 120 میلیارد تومان آن سرمایه درگردش و 100 میلیارد تومان سرمایه ثابت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 848

به "سهم بازار سرمایه از تامین نقدینگی بخش صنعت کمتر از 5 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بازار سرمایه از تامین نقدینگی بخش صنعت کمتر از 5 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید