ساعت های هوشمند اندرویدی فقط حدود 10 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارند

به گزارش کد الکترونیک، ساعت های هوشمند دیگر مانند گذشته گجت های کمیابی نیستند و این روزها تعداد زیادی از کاربران از ساعت یا مچ بند هوشمند استفاده می نمایند. با این حال، ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS همچنان وضعیت خوبی ندارند و طبق این گزارش جدید، ظاهرا این گجت ها در بازار آمریکا واجد سهم بسیار اندکی هستند.

ساعت های هوشمند اندرویدی فقط حدود 10 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارند

بر اساس گزارش موسسه NPD، آمار فروش ساعت های هوشمند در آمریکا در سال 2018 حدود 61 درصد نسبت به سال قبلی رشد داشته و روی هم رفته این بازار در یک بازه 12 ماهه، حدود 5 میلیارد دلار فروش داشته است. همانطور که انتظار داشتیم، اپل واچ همچنان محبوب ترین ساعت هوشمند در آمریکا محسوب می گردد. ظاهرا اپل واچ به همراه ساعت های هوشمند فیت بیت و سامسونگ، 88 درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارند. این یعنی Wear OS در 12 درصد دیگر این بازار قرار می گیرد.

اما باید خاطرنشان کنیم که به غیر از Wear OS، نباید دیگر برندهای کوچک را از قلم بیندازیم و به همین خاطر احتمالا حدود 10 درصد از این بازار متعلق به ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS است. چنین آماری برای پلتفرم گوگل بسیار ناامیدنماینده به حساب می آید اما چندان هم تعجب آور نیست؛ زیرا این ساعت های هوشمند در برابر اپل واچ حرف چندانی برای گفتن ندارند.

همچنین در بخشی از گزارش به اهمیت پشتیبانی از LTE اشاره شده که متاسفانه بسیاری از ساعت های هوشمند اندرویدی از این قابلیت پشتیبانی نمی نمایند. روی هم رفته، پلتفرم Wear OS چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری، عملکرد قابل توجهی نداشته است و محصولاتی مانند اپل واچ به راحتی آن ها را به حاشیه می رانند. حالا که طبق گزارش ها گوگل میخواهد نخستین ساعت هوشمند خود را روانه بازار کند، امیدواریم گوگل بتواند این ضعف ها را اصلاح کند و گجت قابل توجهی را توسعه دهد.

منبع: 9To5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 218

به "ساعت های هوشمند اندرویدی فقط حدود 10 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت های هوشمند اندرویدی فقط حدود 10 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید