رشته های فراموش شده صنایع دستی آذربایجان غربی احیا می شود

به گزارش کد الکترونیک، معاون صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در سال جدید برنامه ریزی شده است که کلاس های آموزشی با رویکرد احیای رشته ها و هنرهای صنایع دستی در حال فراموشی استان برگزار شود.

رشته های فراموش شده صنایع دستی آذربایجان غربی احیا می شود

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، افسانه رنجبر امروز شنبه 6 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: کلاس های آموزشی برگزارشده در استان به دو صورت تخصصی و عمومی برگزار و در برگزاری این دوره ها با مراکز دولتی و خصوصی نیز همکاری می شود.

او اضافه نمود: کلاس های تخصصی برای ارتقا و بروزرسانی مهارت های هنرمندانی است که به صورت ویژه در یک یا دو رشته مشخص فعالیت تولیدی دارند.

معاون صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: کلاس های عمومی برای همه شاغلین فعال و علاقه مندان به یادگیری صنایع دستی برگزار می شود و هدف کلی آن آشنایی با روش های بازاریابی، تجارت الکترونیک و فروش محصولات در بستر فضای مجازی و مباحثی ازاین دست است.

او شرح داد: یکی از مهم ترین رویکردهای آموزشی این معاونت درزمینهٔ احیاء رشته های بومی و در حال فراموشی استان از قبیل نمدبافی و جولابافی است تا بتوان این هنرها را بیشتر در میان قشر جوان و علاقه مند ترویج داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1108

به "رشته های فراموش شده صنایع دستی آذربایجان غربی احیا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های فراموش شده صنایع دستی آذربایجان غربی احیا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید