آثار 9 هزار ساله البرز به علت نبود موزه خارج از استان نگهداری می شوند

به گزارش کد الکترونیک، ایسنا/ براساس گزارشات بدست رسیده، آثار 9 هزار ساله البرز به علت نبود موزه خارج از استان نگهداری می شوند.

آثار 9 هزار ساله البرز به علت نبود موزه خارج از استان نگهداری می شوند

رحیم خاکی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در نشست تخصصی آنالیز روند تسهیل حمایت از تأسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع دستی استان البرز که با حضور فرشاد قدوسی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، رضا جعفری مدیرکل امور مالی و دارایی، عبدالله دارایی مدیر کل کار و رفاه اجتماعی و علیرضا دبیری رئیس صندوق کارآفرینی امید البرز برگزار گردید، ضمن قدردانی از اهتمام مدیران مالی نسبت به تأمین اعتبارات مورد احتیاج اداره کل بیان نمود: ظرفیت های این استان در زمینه های مختلف گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی بسیار خوب است.

در زمینه صنایع دستی از 295 رشته مصوب کشور حدود 85 رشته در استان فعال هستند. از همین رو در طول سالهای تأسیس این اداره کل، بیش از 9 هزار پروانه کارگاهی، فراوری انفرادی و کارت شناسایی صادر شده که نشان از حضور فعال هنرمندان در البرز دارد.

به گفته رحیم خاکی، تسهیل روند جذب اعتبارات برای تجهیز کارگاه ها، حمایت از هنرمندان و برگزاری کارگاه آموزشی برای صادرات محصولات به وسیله فراوری نمایندگان از جمله موضوعاتی است که مد نظر واقع شده است و بزودی کارگاه آموزشی صادراتی با همکاری اتاق بازرگانی برگزار می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه همه این اقدامات احتیاجمند جذب اعتبارات است و طرح های ارزشمندی نیز برای هزینه کرد اعتبارات وجود دارد، توضیح داد: البرز در زمینه میراث فرهنگی، آثار و محوطه های کهنی چون تپه 9 هزار ساله ازبکی دارد که آثار بسیار ارزشمندی در این محوطه یافت شده اما به علت نبود یک موزه مرکزی برای به نمایش گذاشتن میراث کهن استان البرز از استان خارج شده و در موزه ملی نگهداری می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: صنعت گردشگری به تسهیلات کلان احتیاج دارد. بزرگترین شهرک های دارویی و صنعتی در استان البرز فعالیت می نمایند که هتل مناسبی برای اسکان میهمانان این حوزه نداریم در حالی که بعضی پروژه های هتل سازی بر زمین مانده و احتیاج به حمایت دارند.

خاکی با بیان اینکه میراث فرهنگی استان البرز احتیاج به اعتبارات بیشتری دارد، گفت: کارگروهی مشترک میان اداره کل میراث فرهنگی و ادارات کل مالی استان البرز تشکیل شده و در این خصوص برنامه ریزی خواهند کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2402

به "آثار 9 هزار ساله البرز به علت نبود موزه خارج از استان نگهداری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار 9 هزار ساله البرز به علت نبود موزه خارج از استان نگهداری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید