منطقه تاریخی مونترال قدیم در کانادا

به گزارش کد الکترونیک، مونترال قدیم منطقه ای تاریخی در شهر مونترال استان کبک کانادا است و بعضی از ساختمان های آن متعلق به دوره فرانسه نو (1534-1763) است. این منطقه تاریخی جاذبه ها و دیدنی های زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم در خصوص آن ها صحبت کنیم. در سفر به کانادا می توانید یک روز کامل را در این منطقه بگذرانید و از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با دیدنی های مونترال قدیم بیشتر آشنا شویم.

منطقه تاریخی مونترال قدیم در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

منطقه تاریخی مونترال قدیم

منطقه مونترال قدیم در آمریکای شمالی از اهمیت بالایی برخوردار است و ساختمان ها و بناهایی متعلق به قرن 17، 18 و 19 به زیبایی هرچه تمام تر کنار هم قرار گرفته اند. منطقه مونترال قدیم بیش از هرجای دیگر شهر حال و هوای پاریسی و فرانسوی دارد. این منطقه تاریخی در طول سال ها بارها بازسازی شده و به محله ای بسیار جذاب و تماشایی برای گردشگران تبدیل شده است. برای بازدید از دیدنی های مونترال قدیم بهترین راه قدم زدن در این محله تاریخی است. آثار تاریخی و بناهای باشکوه در فاصله نزدیکی از هم قرار دارند و با قدم زدن در این منطقه می توانید در یک روز از تمام آن ها بازدید کنید. علاوه بر بناهای تاریخی، مراکز خرید، گالری های هنری و رستوران های مجلل زیادی در مونترل قدیم وجود دارد.

بندر قدیم مونترال | Old Port

بندر قدیم مونترال روزگاری محل رفت و آمد و تردد بازرگانان و تاجران بوده است. اما امروزه به یک منطقه تفریحی تبدیل شده و جاذبه هایی مثل سینمای IMAX، برج ساعتی بزرگ که یادآور برج بیگ بن لند است و مرکز علمی مونترال در این منطقه قرار دارند. در فصل زمستان هم بندر مونترال به مکانی ایده آل برای اسکیت روی یخ تبدیل می گردد و چشم اندازی برفی زیبایی در این بندر به وجود می آید. تورهای قایق رانی از جمله قایق رانی تفریجی 1.5 ساعته که از بناهای تاریخی مونترال عبور می نماید از همین بندر برگزار می گردد.

کلیسای نوتردام مونترال | Notre-Dame Basilica

قدیمی ترین کلیسای کاتولیک در مونترال در میدان پلاس دارم (Place dArmes) قرار گرفته است و یکی از دیدنی های مونترال قدیم است. کلیسای نوتردام مونترال در سال 1656 ساخته شده و یکی از ساختمان های بی نظیر و باشکوه مونترال است. برج های دوقلوی این کلیسا به خودی خود شگفت انگیز هستند، اما داخل کلیسا و تزئینات داخلی این بنا واقعا تحسین برانگیز هستند. منبت کاری های تماشایی و پرجلوه کار هنرمند مشهور آن دوره یعنی ویکتور بورگو است و نقاشی های زیبای روی شیشه به زیبایی هرچه تمام تر تاریخ مونترال را به نمایش می گذارد.

تورهای پیاده روی در این منطقه برگزار می گردد که تمام دیدنی های مونترال قدیم را شامل می گردد و اجازه بازدید رایگان از کلیسای نوتردام مونترال را به بازدیدکنندگان می دهد. این تورها که از بهار تا پاییز برگزار می گردد بهترین راه برای تماشای تاریخ و فرهنگ مونترال قدیم است. این تورها انتخابی هستند و بین 1.5 ساعت تا 3-4 ساعت متغیر هستند.

میدان ژاک کارتیه | Place Jacques-Cartier

از بندر قدیم تا خیابان نوتردام در مونترال قدیم، باغ های میدان ژاک کارتیه قرار گرفته اند. این محله پاتوق هنرمندان، فروشندگان صنایع دستی و آثار هنری، سوغاتی و … است و کافه ها و ساختمان های تاریخی و تماشایی زیادی هم در این میدان وجود دارند. بسیاری از جاذبه های گردشگری و دیدنی های مونترال قدیم، از جمله تالار شهر، کاخ دادگستری و عمارت باشکوه و مجلل موزه شاتو رمزی (Chateau Ramezay Museum) در حوالی میدان ژاک کارتیه قرار گرفته اند.

خیابان بن سکور | Rue Bonsecours

یکی دیگر از دیدنی های مونترال قدیم خیابان پرجنب و جوش بن سکور است که جزء قدیمی ترین خیابان های مونترال به حساب می آید. در طول این خیابان طیف وسیعی از سبک های معماری فرانسوی معتلق به قرن 17 تا 19 را خواهید دید که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. Marché Bonsecours زمانی به عنوان تالار شهر استفاده می شد تا این که به بازار سبزیجات مونترال تبدیل شد و طی حدود 100 سال به عنوان بازار کاربری داشت. امروزه در این خیابان مغازه ها و بوتیک های بسیار جالبی وجود دارد و یکی از مناطق پرطرفدار برای توریست ها محسوب می گردد. کلیسای قدیمی و تاریخی بانوی بن سکور در انتهای همین خیابان قرار گرفته است. همچنین محوطه تاریخی سر جورج اتین کارتیه هم در این خیابان قرار گرفته است.

میدان پلاس دارم | Place dArmes

میدان شلوغ و پرجنب و جوش پلاس دارم کاملا در مرکز شهر قرار گرفته است و محل تجمع اهالی مونترال و همین طور توریست هاست. برج های دوقلوی کلیسای نوتردام در محوطه عمومی میدان قرار گرفته است و بانک تاریخی مونترال و موزه کنار آن هم دور تا دور میدان واقع شده اند. مدرسه علوم دینی سن سولپیس که متعلق به سال 1685 است در کنار کلیسا قرار گرفته است. درست در غرب میدان دارم، مرکز کنفرانس مونترال را می توانید مشاهده کنید. این ساختمان در سال 1983 روی بزرگراه ویل ماری ساخته شده و بیش از همه به خاطر دیوارهای شیشه ای رنگارنگش شهرت دارد.

خیابان سن پل | Rue Saint-Paul

یکی دیگر از دیدنی های مونترال قدیم خیابان سن پل است که قدیمی ترین خیابان شهر هم محسوب می گردد. این خیابان در سال 1672 به عنوان گذرگاهی بین بین قلعه و اوتل دیو، بیمارستان تاریخی ساخته شده است. امروزه این خیابان قدیمی یکی از جاذبه های گردشگری منطقه مونترال قدیم است و در طول خیابان انواع و اقسام فروشگاه ها و مغازه ها قرار گرفته است. نام این خیابان هم از پل دو شومدی، بنیانگذار شهر مونترال و هم از سن پول اقتباس شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 267

به "منطقه تاریخی مونترال قدیم در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه تاریخی مونترال قدیم در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید