دیداری بین روحانی و ترامپ انجام خواهد شد؟ ، ظریف در پکن پاسخ داد

به گزارش کد الکترونیک، ایرنا نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر آمادگی این کشور برای برگزاری ملاقات میان ترامپ و روحانی گفت: در سفر بیارتز گفتم دیداری بین رئیس جمهوری ایران و ترامپ قابل تصور نیست تا زمانی که آمریکا به جمع پنج بعلاوه یک بپیوندد و برجام را اجرا کند، در آن موقع هم گفت و گوی دو جانبه ای نخواهیم داشت.

دیداری بین روحانی و ترامپ انجام خواهد شد؟ ، ظریف در پکن پاسخ داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ظریف که به منظور دیدار و گفت و گو با همتای چینی خود از روز گذشته (دوشنبه) به این کشور سفر نموده است اضافه نمود: اینکه مسئولان فرانسوی و آمریکایی ها در این زمینه چه گفت و گوهایی داشته اند به خود آنها بستگی دارد اما من در سفر به بیاریتز گفتم که دیداری با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد.

وی اضافه نمود: ما کاملا تعیین کردیم که دولت ایالات متحده و ترامپ، توافق هایی که به دنبال گفت و گوهای طولانی میان دو کشور بوده است را زیر پا گذاشته است و آنچه که اکنون ضرورت دارد انجام گردد اجرای توافقات گذشته است و در این زمینه ما هنوز نشانه قابل توجهی از سوی دولت آمریکا ندیدم.

ظریف همچنین در خصوص مذاکرات خود در بیارتز و قبل از آن در پاریس هم گفت: مذاکرات در خصوص این بود که چگونه می توان با اجرای تعهدات طرفین، برجام را حفظ کرد و با توجه به اینکه ایران در سال های گذشته تمامی تعهدات خود را در برجام اجرا نموده و بعد از خروج غیر قانونی آمریکا و یک سال بی عملی اتحادیه اروپا به مواردی که در ماده 36 برجام هم قابل اجرا بوده است اقدام نموده است چگونه می توان شرایط فعلی را به شرایط قبل برگرداند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه نمود: در این نشست ها همچنین در خصوص تعهدات و اقداماتی که اروپایی ها باید انجام دهند صحبت کردیم و گفت و گوهای خوبی هم بود.

ظریف توضیح داد: متاسفانه اروپایی ها برای اینکه اقدامات و تعهدات خودشان را انجام دهند به بعضی مجوزها از طرف آمریکا احتیاج دارند که از نظر ما این وضعیت، شرایط خوبی را برای آینده روابط بین الملل نشان نمی دهد که کشورهای مستقل برای انجام اقدامات قانونی احتیاج به اخذ مجوز از دیگر کشورها داشته باشند.

وزیر خارجه ایران قرار بود روز یکشنبه سوم شهریور به چین سفر کند اما با توجه به سفر دوباره ظریف به فرانسه، او بامداد دوشنبه راهی پکن شد.

ظریف عصر یکشنبه به بیاریتز محل برگزاری نشست سران گروه هفت در فرانسه رفت و در آنجا با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ژان ایو لودریان وزیر خارجه آن کشور و نمایندگانی از آلمان و انگلیس ملاقات کرد.

ظریف بعد از دو روز اقامت در پکن، راهی ژاپن شد وی بعد از آن راهی مالزی خواهد شد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 366

به "دیداری بین روحانی و ترامپ انجام خواهد شد؟ ، ظریف در پکن پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیداری بین روحانی و ترامپ انجام خواهد شد؟ ، ظریف در پکن پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید