درخواست پرداخت خسارت 23 هواپیمای زمین گیر شده توپولوف

به گزارش کد الکترونیک، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درخواست خود را برای پرداخت زیان زمین گیر شدن 23 هواپیمای توپولف از طریق دولت، به مجلس ارائه کرد.

درخواست پرداخت خسارت 23 هواپیمای زمین گیر شده توپولوف

مقصود اسعد سامانی ضمن اعلام درخواست پرداخت زیان زمین گیر شدن 23هواپیمای توپولف چهار شرکت هواپیمایی اشاره کرد که در اواخر سال 1389 سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد همه هواپیماهای توپولف شرکت های هواپیمایی زمین گیر شده و از پرواز آن ها جلوگیری شود. 23 هواپیمای توپولوف موجود متعلق به چهار شرکت هواپیمایی بودند که خدمات پرواز ارائه می کردند که با جلوگیری از پرواز، دچار زیان بسار شدند زیرا هم راستا پرواز خود را از دست داده بودند و هم قادر نبودند از سرمایه خود به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنند.

دبیر این انجمن تاکید کرد که چهار شرکت هواپیمایی مورد نظر 23 هواپیمای توپولف داشتند و ضرر و زیان بسیاری به آنها وارد شده بود. وی گفت:

از سال 1389 دولت اقدامی برای پرداخت خسارت شرکت های هواپیمایی نکرده و در حال حاضر پیشنهاد می کنیم با معین قیمت کارشناسی، خساراتی که شرکت های هواپیمایی مربوطه متحمل شدند، پرداخت شود.

سامانی به پیشنهاد انجمن شرکت های هواپیمایی به مجلس برای پرداخت خسارت 23هواپیمای توپولف زمین گیر شده اشاره و تاکید کرد انجمن این پیشنهاد را به مجلس ارائه کرده تا در صورت صلاحدید کنندگان، در لایحه بودجه 98 در نظر گرفته شده و زیان این شرکت ها پرداخت شود. به گفته سامانی این پیشنهاد در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به صورت یک تبصره به لایحه بودجه 98 مصوب شده و با تصویب آن در کمیسیون تلفیق در صحن مجلس ارائه می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی رقم خسارت ناشی از زمین گیر شدن این هواپیماها را وظیفه کارشناسان دادگستری دانست و تاکید کرد، با تشخیص کارشناسان خسارت تحمیل شده به شرکت های هواپیمایی پرداخت می شود. وی همچنین در این مورد که تصمیم دولت در سال 1389 به دلیل خطرات سقوط هواپیماهای توپولف و وقایع ناگوار سقوط بود اشاره کرد که هواپیماها قابل پرواز بوده و می توانستند تا سال 2020 میلادی پرواز کنند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2144

به "درخواست پرداخت خسارت 23 هواپیمای زمین گیر شده توپولوف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پرداخت خسارت 23 هواپیمای زمین گیر شده توپولوف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید