درخواست ناتو از قطر برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور

به گزارش کد الکترونیک، یک مقام ارشد غربی اعلام نمود که سازمان ناتو از قطر خواسته است تا برای آموزش نیرو های امنیتی افغان یک پایگاه در اختیار آن ها قرار دهد.

درخواست ناتو از قطر برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، سه مقام ارشد غربی که کشور های آن ها عضو ماموریت حمایت قاطع در افغانستان است به رویترز گفته اند که ناتو از قطر درخواست نموده است تا یک پایگاه را برای آموزش نیرو های ویژه افغان در اختیار آن ها بگذارد.

پس از دو دهه جنگ، نیرو های 36 کشور مشارکت نماینده در ماموریت حمایت قاطع ناتو در هماهنگی با آمریکا قرار است تا 11 سپتامبر (20 شهریور) بطور کامل خاک افغانستان را ترک نمایند.

یک مقام ارشد امنیتی غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت که ناتو به مقامات قطری ها پیشنهاد داده تا تصمیم بگیرند آیا حاضر به استفاده از خاک خود برای آموزش نیرو های افغان هستند.

منبع دیگر اضافه نمود که بحث اعزام نیرو های ویژه افغان به قطر برای یک دوره آموزشی فشرده 6 هفته ای مورد بحث قرار گرفته است.

تا به امروز دولت قطر یا افغانستان درباره طرح ناتو پیرامون ایجاد پایگاه آموزشی برای نیرو های امنیتی و دفاعی افغان واکنشی نشان نداده اند.

پیش از این هم ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته بود که این سازمان درحال آنالیز چگونگی آموزش نیرو های افغان در خارج از خاک این کشور است.

منابع می گویند که آمریکا، انگلیس و ترکیه از جمله کشور هایی هستند که برای اعزام نیرو به قطر برای آموزش نیرو های افغان اعلام آمادگی نموده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که درباره برنامه ناتو برای آموزش نیرو های افغان اطلاعی ندارد.

قطر در یک دهه گذشته نقش عمده ای در مسایل مرتبط به افغانستان داشته و از سال 2013 تا به امروز هم میزبان دفتر سیاسی طالبان است.

این کشور در چند سال اخیر از مذاکرات آمریکا و طالبان میزبانی کرد و اکنون هم میزبان مذاکرات دولت افغانستان و طالبان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1880

به "درخواست ناتو از قطر برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ناتو از قطر برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید