خودکفایی در فراوری مقوا در کشور، کاغذ های ایرانی کیفیت بالایی دارند

به گزارش کد الکترونیک، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کاغذ های ایرانی به سفیدی و روشنی کاغذ های خارجی نیستند و شاید آن چیزی که در ارتباط با تفاوت های کاغذ ایرانی و خارجی کمی به چشم می آید، همین موضوع باشد.

خودکفایی در فراوری مقوا در کشور، کاغذ های ایرانی کیفیت بالایی دارند

علی لطیفی گفت: از نظر ظاهری کاغذ های ایرانی به سفیدی و روشنی کاغذ های خارجی نیستند و شاید آن چیزی که در ارتباط با تفاوت های کاغذ ایرانی و خارجی کمی به چشم می آید، همین موضوع باشد؛ اما از نظر کیفیت فنی، یعنی استحکام کاغذ، دوام پذیری، مرطوب بودن یا نبودن و این که کاغذ به راحتی خم می شود یا خیر، در این جهات کاغذ ایرانی فرآیند های کنترل کیفی ما را پشت سر گذاشته است. اما جای ارتقاء نیز دارد.

او گفت: از نظر ظاهری تنها در رنگ کاغذ با محصول خارجی تفاوت احساس می شود.

لطیفی درباره خودکفایی در فراوری مقوا برای جلد کتب درسی گفت: در سال چیزی حدود 4200 تا 4500 تن احتیاج مقوای ما بوده است. سال جاری کل این رقم پس از مناقصه برگزار شده به وسیله یک شرکت ایرانی به دست گرفته شد و ما نیز پس از ارزیابی های فراوان مشاهده کردیم که این شرکت کار قابل اتکایی انجام می دهد. پس از امضای تفاهم نامه با آن شرکت اکنون آن ها مقوای مورد احتیاج ما را تامین می نمایند.

لطیفی درباره تامین صد در صدی کاغذ در سطح کشور گفت: این موضوع به ظرفیت فراوری شرکت ها باز می شود. ما به تمامی شرکت ها اعلام نموده ایم و از فراوری و استفاده از کاغذ ایرانی استقبال خواهیم کرد.

او اضافه نمود: اگر در سال آینده شرکت های ایرانی ظرفیت کنونی را به صد در صد برسانند و از جهت کیفی معیار ها و استاندار دهای مورد احتیاج ما را داشته باشند؛ حتما تماما از کاغذ ایرانی استفاده خواهیم کرد.

کد الکترونیک علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2285

به "خودکفایی در فراوری مقوا در کشور، کاغذ های ایرانی کیفیت بالایی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی در فراوری مقوا در کشور، کاغذ های ایرانی کیفیت بالایی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید