خرید نهال گردو و نهال بادام برای چه مناطقی پرسود می باشد

به گزارش کد الکترونیک، اگر شما هم به تازگی در پی احداث باغ نهال گردو یا نهال بادام بوده باشید، ممکن است با چالشی روبرو شده باشید که برترین آب و هوای مناسب پرورش نهال های گردو و بادام چه می باشد. ما در این مقاله به برسی کامل بیوگرافی هر دو نهال و جغرافیای مناسب کاشت نهال می پردازیم، پس لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما و نهالستان دکتر نهال باشید.

خرید نهال گردو و نهال بادام برای چه مناطقی پرسود می باشد

ویژگی ­های عمومی نهال گردو:

درخت گردو؛ گونه های مختلفی دارد. از جمله گونه های نهال گردو، می توان به گردوی پیوندی و نهال گردو بذری اشاره داشت که در سال های گذشته نوع پیوندی آن به علت باردهی و مقاومت بسیار زیاد، فروش زیادی را با خود همراه نموده است.

با خرید نهال گردو، پول یک کیلو گردو را می دهید اما صدها کیلو گردو برداشت میکنید ! از همین جهت اهمیت خرید نهال گردو از نهالستان دکتر نهال بیش از پیش نمایان می شود.

مزایای خرید نهال گردو علاوه بر میوه، برای مصارف دیگری هم سودآور می شود؛ برای مثال از چوب این درخت در صنعت مبلمان و فضای داخلی اتومبیل ها استفاده می شود.

نهال گردو ایرانی؛ به علت تنومند بودن تنه آن و ارتفاع آن، باردهی پراکنده و نسبتا کمی دارد و بیشتر در صنعت چوب سازی مفید می باشد.

بعلاوه از مغز گردوی ایرانی برای فراوری روغن گردو هم استفاده می شود که قابل خوردن است.

حال آنکه نهال گردو خارجی؛ که اغلب پیوندی می باشند، از رقم های پایه کوتاه و با باردهی بسیار زیاد به صورت خوشه ای می باشند که از آن برای فروش مغزهای گردو استفاده می شود.

شرایط آب و هوایی لازم برای کشت و پرورش درخت گردو:

نهال گردو در منطقه ها مختلفی از دنیا کشت می شود و کشور ایران یکی از مهمترین منطقه ها پرورش درخت گردو، در سطح دنیا است. نهال گردو؛ (Walnut seedlings) در فصل بهار کاشته می شود و اگر در این فصل با یخبندان روبرو شود، آسیب می بیند. به طور کلی درخت گردو، نمی تواند دمای بسیار پایین و بسیار بالا و بعلاوه بادهای بسیار شدید را تحمل کند.

دمای بالای تابستان باعث آسیب به میوه می شود و ممکن است باعث کوچک شدن میوه گردو شود. با این حال، در میان انواع مختلف، تفاوت قابل توجهی از نظر تحمل آن ها در برابر درجه حرارت بالا وجود دارد. بیشتر گونه های درخت گردو به دمای بسیار پایین زمستان هم حساس هستند. در حالت خواب، آن ها می توانند دمای میانه را تا 14 درجه فارنهایت (منفی 10 درجه سانتیگراد) تحمل نمایند؛ بدون اینکه آسیب جدی ببینند.

گونه­های مختلف نهال گردو، برای شکوفه زدن احتیاج به اندازه سرمای خاصی دارند. اگر احتیاج درخت گردو به سرما تامین نشود، جوانه ها دیر رشد می نمایند و اندازه محصول فراوری شده کاهش پیدا خواهد نمود.

معرفی بیوگرافی نهال بادام:

نهال بادام؛ از درختان برگریز است و جزو گونه­ های گیاهی بومی منطقه خاورمیانه محسوب می شود. ارتفاع میانه درخت بادام، 7 متر است و متعلق به خانواده Rosaceae محسوب می شود. نهال بادام؛ (Almond seedlings) به طور میانه از 8 سالگی وارد دوره بلوغ می شود و طول عمر این درخت 30 سال برآورد شده است.

با خرید نهال بادام باغتان را به بهشتی از نعمت ها تبدیل کنید، پس خرید نهالی مناسب می تواند در سودهی شما موثر واقع شود. اگر تمایل به مشاهده فهرست قیمت نهال بادام دارید (https://drnahal.ir/خرید-نهال-بادام) مراجعه تا خرید نهال بادام مطمئنی را تجربه نمایید.

جغرافیای مناسب پرورش نهال بادام:

محصول درختان بادام یک میوه سنگی است که از سه لایه بیرونی تشکیل شده است. قسمت قابل خوردن میوه، دانه است که می تواند شیرین، و یا تلخ مزه باشد. بادام جزو مواد غذایی ارزشمند و پرکالری محسوب می شود و به اسم منبع خوبی از پروتئین شناخته می شود. مصرف بادام باعث کاهش کلسترول، کاهش خطر حمله قلبی، افزایش انرژی و تأثیر مثبت بر برطرف مسائل باروری می­شود.

مغز بادام شیرین می تواند به صورت ساده مصرف شود یا به اسم ماده ای در دسرها و شیرینی پزی ها استفاده شود.

شرایط آب و هوایی لازم برای کشت و پرورش درخت بادام:

درخت بادام؛ در آب و هوای مدیترانه ای، یعنی دارای تابستان های گرم و زمستان های معتدل و مرطوب بهتر رشد می نماید. دمای ایده آل برای رشد درخت بادام 30 تا 45 درجه سانتیگراد است.

در طول دوره گلدهی نهال های بادام، درجه سرمای هوای اگر منفی 4 درجه برسد می تواند گل های درختان بادام را از بین ببرد که از همین جهت خرید نهال بادام دیرگل توصیه می شود.

احتیاجهای نهال بادام بر خلاف نهال گردو در سرما اندک است؛ به منظور از بین بردن خواب جوانه ها این درخت باید در حدود 400 ساعت در معرض دمای کمتر از 10 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. به همین علت است که درخت بادام، زودتر از بیشتر درختان میوه شکوفه می­دهد و در منطقه های با زمستان های معتدل رشد می نماید. فصل رشد طولانی و گرم، به نفع رسیدن میوه است.

جمع ­بندی و نتیجه­ گیری در رابطه با پرورش نهال گردو و نهال بادام:

با توجه به اهمیت نهال بادام و نهال گردو، در صنایع مختلف و به ویژه در صنایع غذایی و خواص بیشمار این محصولات، خرید نهال گردو و خرید نهال بادام گزینه مناسبی برای کسانی است که می­خواهند از این درختان به منظور مصارف شخصی و یا پرورش آن ها به منظور فروش محصول استفاده نمایند.

از آنجایی که کشور ایران یکی از مهمترین پایگاه­های کشت و پرورش درختان بادام و گردو است و آب و هوای مناسبی برای این کار دارد، تقاضای زیادی برای خرید نهال گردو و نهال بادام در ایران وجود دارد. چنانچه به پروش این دو محصول علاقه­مند هستید و در پی نهال مناسب برای کشت می گشت، با رجوع به سایت نهالستان دکتر نهال می­توانید نهال مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با استعلام جدیدترین قیمت نهال و یا خرید نهال به سایت نهالستان دکتر نهال (drnahal.ir) مراجعه نمایید و یا با شماره تماس زیر ارتباط بر قرار نمایید.

شماره تماس: 09143336027

ایمیل: [email protected]

نشانی: آذربایجان غربی ، میاندوآب ، خیابان ولیعصر

منبع: اتاق
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1919

به "خرید نهال گردو و نهال بادام برای چه مناطقی پرسود می باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید نهال گردو و نهال بادام برای چه مناطقی پرسود می باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید