خبرنگاران فرماندار: هسته های کار و تلاش برای توسعه روستاهای بجستان ضروری است

به گزارش کد الکترونیک، گناباد- خبرنگاران- فرماندار بجستان تشکیل هسته های کار و تلاش در روستاهای این شهرستان را لازمه توسعه و رونق اقتصادی آنها دانست و بر توجه بیشتر مسوولان ذیربط به این مهم تاکید کرد.

خبرنگاران فرماندار: هسته های کار و تلاش برای توسعه روستاهای بجستان ضروری است

حسین ابراهیمی کردیانی عصر شنبه در جلسه مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و سرمایه گذاری بجستان از بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یکی از معین های اقتصادی این شهرستان خواست با شناخت ظرفیت ها و توانمندی های روستاها به این مهم اهتمام ورزد.

وی بر افزایش رسته های شغلی خرد و خانگی در مجموعه شبکه اجتماعی رسالت وابسته به بانک قرض الحسنه رسالت در شهرستان بجستان تاکید کرد.

فرماندار بجستان گفت: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی 18 تفاهمنامه با معین های اقتصادی شهرستان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت های محدود و بدون استفاده اشتغال زایی در روستاهای این شهرستان شناسایی و از آنها در راستا توسعه شهرستان استفاده می شود، اضافه نمود: یکی از این ظرفیت ها قالیبافی است که 900 نفر به صورت مستقیم در این بخش فعالیت دارند و با تفاهمنامه هایی با همراهی سه شرکت از این ظرفیت استفاده می شود.

ابراهیمی کردیانی با اشاره به مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا در سالجاری و اعلام 14 رسته شغلی برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از این ویروس از مسوولان مربوطه خواست با موضوع اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به شناسایی افراد دارای شرایط و سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات به آنان اهتمام ورزند.

هسته های کار و تلاش متشکل از فعالان اقتصادی و جوانان و کارآفرینان، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهاست که با موضوع معین های اقتصادی با شناسایی ظرفیت های خاص هر روستا از آنها در راستا رونق اقتصادی و اشتغال استفاده می کنند.

شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1254

به "خبرنگاران فرماندار: هسته های کار و تلاش برای توسعه روستاهای بجستان ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: هسته های کار و تلاش برای توسعه روستاهای بجستان ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید