خبرنگاران توزیع میوه شب عید در ورامین با طعم کرونا

به گزارش کد الکترونیک، تهران- خبرنگاران- توزیع میوه تنظیم بازار شب عید در حالی در شهرستان ورامین شروع شده است که طی روزهای گذشته، مسئولان بارها از مردم خواسته اند که از حضور در شهر و تجمع برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خودداری نمایند.

خبرنگاران توزیع میوه شب عید در ورامین با طعم کرونا

به گزارش کد الکترونیک، این روزها در هر نقطه از شهرستان ورامین نشانه ای از مبارزه با ویروس کرونا به چشم می خورد. از ضدعفونی کردن معابر، بستن واحدهای صنفی، جلوگیری از اجتماعات مردم و البته بنرها و آگهی افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

در شرایطی که مسئولان محلی، استانی و کشوری بر عدم حضور مردم در خیابان ها و قرنطینه خانگی تأکید می نمایند، از شب گذشته توزیع میوه تنظیم بازار در مناطق مخلف ورامین شروع شده، اقدامی که باعث شده است تا تعداد زیادی از مردم برای خرید میوه مورد احتیاج در برابر صندلی های معین شده تجمع نمایند.

در ابتدا قیمت هر کیلوگرم پرتقال 60 هزار و هر کیلوگرم سیب 65 هزار ریال از سوی ستاد تنظیم بازار معین شده بود و این در حالی است که قیمت بهترین پرتقال در واحدهای صنفی ورامین 55 هزار و قیمت هر کیلوگرم سیب 60 هزار ریال است و همین امر باعث شد تا از امروز قیمت پرتقال و سیب در ورامین افزایش یابد.

با وجود هشدارهای اعلام شده از سوی مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم حضور در بازار و موکول کردن دید و بازدید عید به بعد از ریشه کنی این بیماری، توزیع میوه شب عید، بسیاری از مردم را به خیابان ها آورد تا بسیاری از کوشش های انجام شده از سوی مسئولان در قرنطینه خانگی مردم بی اثر بماند.

450 تن میوه در ورامین توزیع می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین با اشاره به این که سهمیه میوه شب عید ورامین، از ماه ها قبل معین شده بود، از توزیع 450 تن پرتقال و سیب در این شهرستان اطلاع داد.

حسن میرزایی اضافه کرد: به منظور تأمین میوه مورد احتیاج مردم ورامین، 300 تن پرتقال و 150 تن سیب در نظر گرفته شده است که این میوه ها در 9 صندلی بین مردم توزیع می شود.

وی توضیح داد: با توجه به احتیاج مردم و شرایط بازار، قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار برای میوه شب عید کاهش یافت و هر کیلوگرم پرتقال 55 هزار ریال و هر کیلوگرم سیب 60 هزار ریال عرضه می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه زمان تحویل دریافت میوه ها از سردخانه در اختیار مسئولان ورامین نیست اضافه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی صندلی های عرضه میوه به صورت روزانه ضدعفونی می شود، از دریافت وجه نقد جلوگیری می شود و میوه ها توسط مباشرین در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی توضیح داد: میوه به اندازه کافی به شهرستان منتقل شده است و از مردم درخواست می شود تا از ازدحام مقابل ایستگاه ها خودداری نمایند.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1007

به "خبرنگاران توزیع میوه شب عید در ورامین با طعم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع میوه شب عید در ورامین با طعم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید