خبرنگاران آمار بیماران کرونا با شروع فصل تعطیلات در سمیرم افزایش یافت

به گزارش کد الکترونیک، اصفهان- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: با شروع فصل تعطیلات تابستانه آمار مبتلایان به کووید - 19 در این شهرستان بیشتر شده است.

خبرنگاران آمار بیماران کرونا با شروع فصل تعطیلات در سمیرم افزایش یافت

علی اصغر صبوحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کد الکترونیک اظهارداشت: از دهه سوم اردیبهشت ماه سال جاری و بعد از عید سعید فطر با وجود ممنوع بودن سفر و مسدود بودن مناطق تفریحی و گردشگری شاهد افزایش مبتلایان به کرونا هستیم.

به گفته وی هر چند عده ای پیش بینی می کردند با ورود جمعیت عشایری به ییلاق احتمال خطر ابتلا به کرونا بیشتر می گردد اما باید گفت عشایر در کوه و بیابان کمترین تراکم ابتلا را دارند در حالی که مسافران و گردشگران از سایر شهرها و استان ها به دلیل تراکم بالای جمعیت، پرریسک تر هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با بیان اینکه 131 نفر تا به امروز در این شهرستان به بیماری ناشناخته کووید 19 مبتلا شده اند، اضافه نمود: حدود نیمی از این بیماران در 45 روز گذشته شناسایی وکرونا مثبت بوده اند.

وی بار دیگر تعطیلات آخر هفته و تقویمی را مشکل کنترل و مدیریت کرونا در این فصل مطرح کرد و از مردم سایر شهرها و استان ها بویژه استان های گرمسیری و بندری کشور خواست از سفر به سمیرم خودداری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا نیز با بیان اینکه تعداد بیماران بستری به علت کووید 19 در یک هفته گذشته افزایش چهار برابری داشته است، گفت: هر 24 ساعت 10 تا 12 بیمار جدید در این منطقه کرونا مثبت می شوند.

به گفته دکتر حجت الله تنهایی، از ابتدای شیوع این ویروس تا امروز بویژه بعد از تعیلات میانه خرداد ماه، 422 بیمار مبتلا به کووید 19 در شهرضا شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته اند و همچنین 2 هزار و 76 تست کرونا و نمونه برداری ویروسی از افراد مشکوک گرفته شده است.

وی اشاره ای نیز به فعالیت های کمیته اطلاع رسانی شهرستان شهرضا در مبارزه با کرونا داشت و گفت: این کمیته با همکاری گروه های مستندساز در سه ماه اخیر 350 مصاحبه، محتوای آموزشی و فتوکلیپ مرتبط با کرونا فراوری نموده است.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای 36 خانه بهداشت، 6 پایگاه سلامت روستایی، 6 پایگاه اورژانس 115 و یک بیمارستان 86 تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه این شهرستان است.

شهرستان های سمیرم و شهرضا به ترتیب با 90 و 155 هزار جمعیت در 160 و 75 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1210

به "خبرنگاران آمار بیماران کرونا با شروع فصل تعطیلات در سمیرم افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار بیماران کرونا با شروع فصل تعطیلات در سمیرم افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید