حکم پرحرف و حدیث در آستانه نیمه نهایی لیگ والیبال

به گزارش کد الکترونیک، در آستانه دیدار دوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال، کمیته انضابطی به دلیل حواشی بازی اول تیم های شهرداری ورامین و پیام، محمد موسوی یک جلسه محروم کرد تا او نتواند در مسابقه فردا به میدان برود.

حکم پرحرف و حدیث در آستانه نیمه نهایی لیگ والیبال

دیدارهای دوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال در حالی برگزار می شود که شهرداری ورامین و سایپا در آستانه فینالیست شدن قرار دارند. این دو تیم که در بازی اول این مرحله برابر پیام خراسان و کاله آمل به پیروزی رسیدند، حالا برای تمام کردن کار در بازی دوم به میدان می روند. البته دو تیم دیگر هم نشان داده اند که به این سادگی ها اهل باختن بازی نیستند. هم کاله که باید در زمین سایپا به میدان برود و هم پیام که در خانه میزبان شهرداری ورامین خواهد بود، شانس کمی برای پیروزی ندارند. با این حال حکم کمیته انضباطی و محرومیت محمد موسوی کار را برای پیام خیلی سخت کرده و حواشی کار را برای این تیم سختتر از قبل هم کرده است.

لیگ برتر والیبال مرحله به مرحله و بازی به بازی حساس تر و هیجان انگیزتر می شود. لیگی تا پیش از دیدارهای این مرحله آنقدرها حساس نشده بود اما حالا که تیم ها در یک قدمی فینال هستند، بازهم حاشیه ها سرباز کرده و برمتن غلبه کرده است. کما اینکه از بازی رفت تیم های پیام و شهرداری ورامین چیزی بجز حواشی و درگیری مخابره نشد و هیچ کس از بازی زیبای بین دو تیم صحبت نکرد.

هواداران ورامین هم پس از یک فصل که به مراتب شرایط بهتری داشتند و حواشی کمتری ایجاد کردند، در نیمه نهایی و دیداری که می توانست اندوخته های یک فصلشان را بر باد دهد، حسابی از خجالت میهمان درآمدند. میهمانی که یک بازیکن شاخص و تاثیر گذار داشت و هواداران ورامین تمرکز خود را بیش از هر کس روی او گذاشتند.

به عبارتی تیم ورامین امسال دیگر مانند سال های گذشته خیلی نیازی به این حاشیه ها برای پیروزی نداشت اما در رقابت حذفی آن هم با تیمی مثل پیام هر اتفاقی ممکن بود بیفتد. پس باید سکوها هم در کنار تشویق کار دیگری برای صعود تیم شان می کردند. اگرچه سید هم همواره نشان داده که در این شرایط عکس العمل خوبی ندارد و اغلب با پرخاش واکنش نشان می دهد. این بار هم او بجای اینکه خویشتن دار باشد و در انتها مسابقه تیمش را جمع کند تا برای بازی بعد در مشهد اماده شود، با همه درگیر شد تا حالا با محرومیتش، شانس فینالیست شدن تیمش را از چیزی که بود هم کمتر کند.

***

روز دوشنبه جلسه کمیته انضباطی دیدار بین تیم های شهرداری ورامین و پیام خراسان برگزار شد و در نهایت هر دو طرف جریمه شدند. جریمه هایی که البته به وضوح بیشتر به ضرر پیام خواهد بود!

  • محرومیت یک جلسه ای موسوی

    کمیته انضباطی فدراسیون والیبال که عصر دوشنبه برگزار و نتیجه اش در ساعات انتهای شب منتشر شد، در احکامی جداگانه محمد موسوی از پیام و باشگاه شهرداری ورامین را جریمه کرد.

    در حکم کمیته انضباطی آمده است:

    سید محمد موسوی بازیکن سرعتی زن تیم پیام خراسان به دلیل بروز رفتار غیر قابل انتظار، غیر ورزشی و دخالت در امر داوری مسابقه، با احتساب سابقه قبلی با یک جلسه محرومیت جریمه شد.

    همچنین باشگاه شهرداری ورامین نیز به دلیل سردادن برخی شعارهای نامناسب از سوی هوادارانش و ورود افراد غیر مجاز و غیر مسئول به داخل زمین مسابقه، با تذکر کتبی و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی جریمه شد.

    موسوی: محرومم کردند تا بگویند مقتدر هستیم!

    ملی پوش تیم والیبال پیام مشهد می گوید با محرومیت من می خواهند به پیام ضربه بزنند و ورامین را فینالیست کنند! او معتقد است احکام کمیته انضباطی مغرضانه است و گزارش بازی به درستی به این کمیته داده نشده است.

    نمی دانستم آن فرد ناظر داوری است

    موسوی ابتدا درباره جلسه کمیته انضباطی، محرومیتش و البته هل دادن ناظر داوری در فیلم منتشر شده گفت: در جلسه کمیته انضباطی حضور داشتم و صحبت هایم را کردم، اما گویا حضورم خیلی فایده ای هم نداشته چون متاسفانه غرض ورزانه و با حب و بغض حکم می دهند. من ترسی ندارم که حقیقت را بگویم و در جلسه دیروز هم هر اتفاقی که اتفاق افتاده بود را گفتم. در جلسه از من پرسیدند چه اتفاقی افتاد که فلان فرد را هل دادی. من از تمام اعضای تیم خودمان و بازیکنان تیم حریف و حتی کد الکترونیک پرسیدم که این آقا را می شناسید که هیچ کس نمی شناخت. من تازه در جلسه کمیته انضباطی فهمیدم که او ناظر داوری بوده و گویا تازه هم وارد این عرصه شده است. این آقا که من اصلا او را نمی شناختم، وقتی در انتها مسابقه داشتم با داور صحبت می کردم، مرا می کشید و می گفت شما الگو هستی. من هم گفتم شما چه کاره ای؟ وقتی جوابی نداد و خودش را معرفی نکرد، گفتم به شما ربطی ندارد و او را هل دادم.

    به ناظر داوری زنگ می زنم و عذرخواهی می کنم

    او ادامه داد:من فقط دنبال شماره ناظر داوری هستم تا از او عذرخواهی کنم. حتما با او تماس می گیرم و معذرت خواهی می کنم چون آن موقع او را نمی شناختم. شما تصور کنید در آن شرایط یک فرد عادی بیاید و به من بگویم شما الگو هستید! آدم عصبانی می شود. من واقعا او را نمی شناختم؛ وگرنه که چنین برخوردی نمی کردم. به هر حال هر فردی اشتباه می کند، اما به نظرم محرومیت من درست نبود. شاید هر انسانی یادش برود و روزه اش را هم بخورد، اما خداوند گفته اشکالی ندارد. حالا در این موضوع برخی دوستان کاسه داغ تر از آش شده اند.

    گزارش برعکس دادند!

    سرعتی زن پیام به اظهارات ناظر بازی در کمیته انضباطی نیز اشاره کرد: متاسفانه در جلسه کمیته انضباطی ناظر مسابقه برخی مسائل را برعکس توضیح داد. او می گفت ورامین بهترین میزبانی اش را انجام داده و داوران هم نمره عالی گرفتند و سالن هم در آرامش کامل بوده است! من نمی دانم آقای ناظر مشکل بینایی و شنوایی دارند یا اینکه از روی غرض ورزی این گزارش را دادند. به هر حال ایشان مو سفید هستند و باید احترامش حفظ شود، اما وقتی چیزی را برعکس جلوه می دهد، خودش احترامش را نگه نمی دارد.

    با محرومیت من می خواهند بگویند مقتدر هستیم

    او با انتقاد از محرومیتش گفت: متاسفانه کمیته انضباطی مسائل اینچنینی و تخلفاتی که انجام می شود را رها کرده و فقط به بازیکنانی که مطرح هستند، چسبیده است. مثلا می خواهند با محرومیت بازیکنانی مثل من که بیشتر شناخته شده هستیم، بگویند مقتدر عمل می کنیم! بارها این موضوع را خودشان در کمیته انضباطی هم مطرح کردند و گفتند باید رایی درباره بازیکنان مشهور بدهیم که رسانه ها و مردم از ما راضی باشند! بازیکنان در طول همین لیگ در زمین با یکدیگر بزن بزن کردند، اما ناظر حتی گزارش هم نکرده است، اما چون مرا 4 نفر می شناسند، می خواهند بگویند دیدید موسوی را در چنین بازی حساسی محروم کردیم!

    من 11 قهرمانی دارم؛ خودشان را خراب کردند

    او ادامه داد: حکم عادلانه ای درباره این بازی صادر نشد. من 11 قهرمانی در لیگ دارم و فکر نمی کنم حالاحالاها کسی بتواند به رکورد من برسد. من از این بازی ها زیاد دیدم و این افراد با محرومیت من فقط خودشان را خراب می کنند و مردم به عدالتشان شک می کنند. در والیبال ایران آدم هر چقدر بزرگتر باشد، بیشتر ضرر می کند چون چارت خاصی وجود ندارد. با محرومیت من تیم ما را جریمه کردند. تیمی که داوری به ضررش بوده و در آن جو بازی کرده، با محرومیت من هم متضرر می شود چون تیمی نیستیم که بازیکن جایگزین داشته باشیم. اگر می خواستند مرا تنبیه کنند، جریمه مالی می کردند، نه اینکه با محرومیتم به تیم ضربه بزنند.

    هدف ما فینال است

    موسوی در شرایطی که می داند در غیاب او کار تیمش برای کشاندن کار به بازی سوم خیلی سخت است، اما به فینالیست شدن تیم امیدوار است:با اینکه می دانم می خواهند من بازی نکنم تا تیم ضربه بخورد و ورامین به فینال برود، اما معتقدم بازیکنان ما با تلاش خود می توانند دربازی برگشت پیروز شوند. امیدوارم بازیکنان با حمایت تماشاگران باخت اول را جبران کنند و آن موقع می دانیم چطور باید به ورامین برویم و چطور بازی کنیم. اصلا رفتن به نیمه نهایی ما را راضی نکرده و دنبال حضور در فینال هستیم.

    • فحاشی بود یا نبود؟

      نکته جالب پس از این مسابقه، صحبت های ناظر مسابقه بود که گفت فحاشی نشنیده و ورامینی ها یکی از بهترین میزبانی هایشان را انجام داده اند. اظهار نظری که هم پخش زنده خلاف آن را ثابت می کند و هم از قضا حکم کمیته انضباطی! حالا سوال اینجاست که اگر ناظر چیزی را گزارش نکرده، کمیته انضباطی بر چه اساس باشگاه شهرداری ورامین را جریمه کرده. اگرهم این کمیته می تواند بر اساس دیگر مستندات تصمیم گیری کند چرا تا به حال این اتفاق نیفتاده است؟

      در مجموع اگرچه می توان به کمیته انضباطی برای محروم کردن موسوی برای رفتار پرخاشگرایانه اش حق داد اما همانقدر که او در ایجاد حواشی سابقه دار بوده، هواداران ورامین هم گذشته سیاهی در این ماجرها داشته و دارند و شاید فدراسیون باید نظارت بیشتر و بهتری برای این مسابقه در نظر می گرفت. حالا هم که این اتفاق افتاده، اگر قبول کرده که فحاشی انجام گرفته آیا میزان شدت جریمه هایش برای این دو بی اخلاقی صورت گرفته توسط دو طرف ماجرا به یک اندازه است؟

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 236

به "حکم پرحرف و حدیث در آستانه نیمه نهایی لیگ والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم پرحرف و حدیث در آستانه نیمه نهایی لیگ والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید