جنجال در ایتالیا در پی ادعای یک پزشک

به گزارش کد الکترونیک، ادعای یک پزشک مطرح ایتالیایی مبنی بر انتها کرونا در ایتالیا سبب نگرانی شده و دولت درباره بی توجهی به پروتکل های بهداشتی هشدار داده است.

جنجال در ایتالیا در پی ادعای یک پزشک

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه از رم، ایتالیا برای گام عظیم دیگری به سوی کاهش محدودیت های کرونایی وضع شده از سه ماه پیش تا به امروز، آماده می گردد.

گردشگران خارجی از روز چهارشنبه این هفته (14 خرداد) می توانند بار دیگر وارد این کشور شوند و مردم محلی نیز اجازه تردد بین مناطق را دارند. اما دولت تاکید دارد که این یکی از خطرناکترین مراحل بیماری کووید-19 است که 33 هزار و 500 نفر را در این کشور به کشتن داده است.

دولت از مردم خواسته، به مقررات فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند و برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس، ماسک بزنند. این در حالی است که به گفته آلبرتو زانگریلو رئیس بیمارستان سان رافائل در میلان، این ویروس به طور بالینی در ایتالیا دیگر وجود خارجی ندارد.

وی تاکید نمود که یک نفر باید مسئولیت به وحشت انداختن مردم را برعهده بگیرد.

این سخنان از سوی کارشناسان دیگر به دیده شک و تردید نگریسته شده و دولت هشدار داده که برای جشن دریافت خاتمه کرونا، هنوز خیلی زود است.

ساندرا زامپا معاون وزیر بهداشت ایتالیا گفت: تا دستیابی به مدارک علمی در تائید این فرضیه که ویروس ناپدید شده است، از افرادی که از این بابت ابراز اطمینان می نمایند، دعوت می کنم مردم ایتالیا را سردرگم ننمایند.

فرانکو لوکاتلی رئیس شورای ملی بهداشت ایتالیا نیز ضمن انتقاد از این پزشک ایتالیایی گفت: کافی است به شمار موارد جدید ابتلا که هر روز مورد تائید قرار می گیرد، توجه تا به جریان مداوم بیماری در کشور پی برده گردد.

جوزپ ایپولیتو مدیر انستیتو بیماری های عفونی اسپالازانی در رم نیز گفت که هیچ مدرک علمی دال بر اینکه ویروس جهش یافته یا قدرتش تغییر نموده است، در دست نیست.

قرار است یک نرم افزار ردیابی تماس برای یاری به جلوگیری از بازگشت ویروس از امروز (دوشنبه) در چهار منطقه از مناطق بیست گانه ایتالیا به کار گرفته گردد و به زودی در مناطق دیگر به اجرا درآید.

از سوی دیگر، تیمی از پزشکان ایتالیایی به تازگی ادعا کردند که عامل بیماری کووید- 19 باکتری است.

پزشکان ایتالیایی مدعی شدند، اطلاعات سازمان دنیای بهداشت درباره کووید-19 دروغ است. به گفته آنها، یکی از توصیه های سازمان دنیای بهداشت این بوده است که به هیچ وجه اجساد افراد مبتلا به کووید-19 کالبد شکافی نگردد؛ اما پزشکان ایتالیایی با کالبدشکافی چهار جسد به نکات جالبی رسیده اند که عامل بیماری ، ویروس نیست، بلکه یک باکتری است که با آنتی بیوتیک درمان می گردد.

همچنین دلیل اصلی مرگ بیماران مبتلا به کرونا پنومی یا ذات الریه نیست، بلکه ترومبوز یا لخته خون است که اکسیژن رسانی به اندام ها را مختل نموده است و در نهایت باعث مرگ بیمار می گردد.

این پزشکان همچنین ادعا نموده اند که برای درمان کووید-19 نیازی به ونتیلاتور یا بخش مراقبت های ویژه نیست و راه مبارزه یا درمان این بیماری با آنتی بیوتیک ها، ضدالتهاب ها و ضد انعقاد نماینده ها همچون آسپرین ساده است.

گویا این خبر مدتی است در فضای مجازی در دنیا سروصدای زیادی به راه انداخته و نکته جالب اینکه اغلب متخصصان این خبر را رد نموده اند.

در متن این خبر که منبع آن وزارت بهداشت ایتالیا عنوان شده، آمده است: در ایتالیا تغییر پروتکل ها شروع شده و ایتالیا در حال تغییر و خاتمه دادن به همه گیری دنیای است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1147

به "جنجال در ایتالیا در پی ادعای یک پزشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال در ایتالیا در پی ادعای یک پزشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید