ثبت نام 704 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: تعداد کل ثبت نام کنندگان در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان 704 نفر است.

ثبت نام 704 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان

خدابخش مرادی نافچی بعد از ظهر امروز (27 اسفندماه) در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، اظهار کرد: در حال حاضر اصلی ترین مسئله کشور و استان کرونا است، به همین دلیل باید حساسیت ایجاد کنیم که کرونا تمام نشده و اگر پروتکل ها رعایت نگردد، این بیماری تداوم می یابد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در ایام تعطیلات پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود، اضافه نمود: از نصب چادر در پارک و میادین جلوگیری شده و همشهریان نیز از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند.

این مسئول ادامه داد: نیروی انتظامی، منع تردد 21 تا 3 صبح را ادامه داده و شهروندان باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند؛ چراکه این رویکرد در راستای رعایت پروتکل ها است. همچنین ارایه نمایندگان خدمت نیز باید پروتکل ها را بیشتر رعایت نمایند.

مرادی نافچی با بیان اینکه بخشی از مسایل و مسائل روزنامه، نشریات و خبرگزاری ها در طول سال حل شده است، توضیح داد: در حوزه توزیع آگهی، قانون به همه اطلاع رسانی شده و همه ادارات مکلف اند به وسیله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آگهی های خود را ارایه نمایند و این مهم باید در شورای روابط عمومی های استان مطرح و تاکید گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از سال آینده محتواهای فراوری شده در نشریات استان را آنالیز و ارزیابی نموده و کوشش بر این باشد که بر حوزه هایی که کمتر توجه شده، تاکید بیشتری گردد. همچنین این اداره کل در سال آینده ساز کار حمایت از اصحاب رسانه را اعلام و مدل جدیدی برای حمایت در شورای اطلاع رسانی مطرح کند.

وی در رابطه با کالاهای تنظیم بازار، بیان کرد: برای تامین کالاهای اساسی کوشش بسیاری شده و توزیع بیش از مقدار مورد احتیاج است که امیدواریم مردم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند تا مشکل دسترسی برای کسی به وجود نیاید و در ایام تعطیلات نیز توزیع ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به سرانجام مهلت ثبت نام کاندیداتوری شوراهای اسلامی شهرهای استان، گفت: ثبت نام شوراهای اسلامی شهرهای استان ساعت 24 شب گذشته (26 اسفندماه) به سرانجام رسید، مهلت ثبت نام شوراهای اسلامی روستایی استان نیز از 16 تا 22 فروردین سال آینده و مهلت ثبت نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از 21 تا 25 اردیبهشت ماه سال 1400 خواهد بود.

مردای نافچی اظهار کرد: رویکرد ما برای انتخابات، قانون مندی با چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت بوده و بر این مسئله تاکید و نظارت می گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به آمار ثبت نامی ها، اعلام نمود: تعداد کل ثبت نام نمایندگان در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان 704 نفر بود که 53 درصد به صورت مستقیم و 47 درصد به صورت مجازی ثبت نام کردند.

وی اضافه نمود: مدرک دانشگاهی 88.7 درصد ثبت نامی ها لیسانس به بالاتر و 11.2 درصد از افراد فوق دیپلم به پایین است. همچنین 15 درصد ثبت نام نمایندگان سابقه عضویت در شوراها را داشته و 14درصد دارای سابقه ایثارگری هستند و در این بین مشاغل آزاد، کارمندان، فرهنگیان، بازنشسته و ... بیشترین آمار ثب نامی ها را دارند.

این مسئول اعلام کرد: همه به عنوان شهروند باید کوشش نمایند که مشارکت حداکثری به عنوان مقوم جمهوری اسلامی مدنظر داشته و رسانه ها در ایجاد فضای امیدواری در جامعه کوشش نمایند؛ چراکه جامعه در حال حاضر احتیاج به امید دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1699

به "ثبت نام 704 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 704 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید