فراوری و عرضه محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان

به گزارش کد الکترونیک، عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی و عضو هیات مدیره شرکت زیما گفت : محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان زیست یار مهر اندیش (زیما) است که در غلظت های مختلف از 100 ppm تا 1000 ppm فراوری و عرضه می گردد.

فراوری و عرضه محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان

به گزارش ، فرید رضایی عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی و عضو هیات مدیره شرکت زیما گفت : محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان زیست یار مهر اندیش (زیما) بر اساس فن آوری نانو فراوری شده و دارای مجوز سازمان غذا و دارو (سیب سلامت) است و اکنون با مشارکت یک شرکت دانش بنیان دیگر (مادر دارو) با نام زیگما فراوری و عرضه می گردد.

او گفت : نانو ذرات نقره در موارد مختلف کاربرد دارند که بعضی از مهم ترین آن ها شامل مراکز بهداشتی، صنعت دام و طیور، صنایع نساجی، فراوری جوهر رسانا، تصفیه سریع آب و استفاده در درمان بعضی بیماری های عفونی است.

عضو هیات مدیره شرکت زیما اضافه نمود: در حال حاضر این محصول هم به شکل بسته بندی برای استفاده عموم عرضه می گردد و هم جهت استفاده مراکز بهداشتی یا ادارات و شرکت ها به شکل سفارشی و در حجم های دلخواه فراوری و عرضه خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی،اضافه نمود: در حال حاضر در شرکت دانش بنیان زیما آنالیز ها جهت فراوری آفت کش ها و قارچ کش های گیاهی بر پایه نانوکلوئید نقره در حال اجرا است و در صورت صدور مجوز های لازم محلول های بر پایه نانونقره جهت استفاده در بیماری های گیاهی و باغی فراوری و عرضه خواهیم کرد.

رضایی ادامه داد: شرکت زیست یار مهر اندیش (زیما) در سال 1393 با هدف فعالیت در زمینه تکنولوژی های نو تاسیس شد و در ابتدا تحقیقات در زمینه فراوری کربن فعال از مواد اولیه مختلف از جمله پسماند های زیستی در قالب چند پروژه دانشجویی و همکاری با دانشگاه انجام داد که در نتیجه در سال 1394 شرکت پیروز به دریافت تاییدیه دانش بنیان برای این محصول شد.

او ادامه داد: شرکت به دانش فنی برای فراوری گرید های مختلف کربن فعال با استفاده از مواد اولیه متفاوت برای کاربرد های گوناگون دست پیدا کرد و در سال 1396 پیروز به دریافت تاییدیه نانومقیاس برای کربن فعال شد.

این عضو هیات مدیره شرکت زیما گفت: شرکت در سال 96 با توجه به احتیاج به نانوسلولز باکتریایی در یک پروژه مشترک دانشگاهی در قالب پروژه دکترا با تهیه سویه مناسب آغاز به فراوری آزمایشگاهی نانوسلولز باکتریایی کرد که با پیروزیت در زمینه فراوری، در سال 97 پیروز به دریافت تاییدیه دانش بنیان و نانو مقیاس برای محصول نانوسلولز باکتریایی شد.

استاد دانشگاه رازی اضافه نمود: در زمینه فراوری چند محصول با استفاده از این ماده کار پژوهشی و آزمایشگاهی آغاز شد که تا به امروز در زمینه فراوری سه محصول، با کاربرد در حوزه سلامت، تحقیقات به نتیجه رسیده و برای فراوری آن ها برنامه ریزی شده است که فراوری تجاری این محصولات در انتظار کسب مجوز های مورد احتیاج است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1917

به "فراوری و عرضه محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و عرضه محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید