توافقنامه مهم فردا امضا می گردد

به گزارش کد الکترونیک، ایرنا نوشت: همزمان با وارد شدن به هفتمین روز توافق کاهش خشونت ها، قرار است که توافق نامه صلح میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان، فردا شنبه (10 اسفند) به امضا برسد.

توافقنامه مهم فردا امضا می گردد

به گزارش روزنامه صبح کابل، دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفته است که امضای توافق نامه صلح با طالبان، وابسته به اجرای تعهدات مرحله یک هفته ای کاهش خشونت است.

وی همچنین تأکید کرد که اگر مرحله کاهش خشونت با موفقیت به سرانجام برسد، توافق نامه صلح با طالبان را خودش امضا خواهد نمود.

این در حالی است که نمایندگان آمریکا و گروه طالبان، روز آدینه گذشته (2 اسفند) بر فرایند یک هفته ای کاهش خشونت به توافق رسیده بودند و دو طرف خاطرنشان کردند، در صورتی که فرایند این توافقنامه به سرانجام برسد، موافقت نامه صلح میان دو طرف، فردا روز شنبه (10 اسفند) به امضا میرسد.

در همین حال، رسانه ها داخلی افغان روز پنچ شنبه (8 اسفند) به نقل از منابعی نوشتند که یک هیأت شش نفری روز گذشته به نمایندگی از دولت افغانستان، برای گفت وگو با طالبان به دوحه پایتخت قطر سفر نموده اند.

قرار است پس از امضا توافق نامه صلح امریکا و طالبان، گفت وگو بین افغان ها میان گروه طالبان و نمایندگانی از دولت افغانستان شروع گردد.

دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که قرار است وزیران خارجه و نمایندگان ویژه حدود سی کشور و سازمان های معتبر بین المللی در مراسم امضا توافق نامه میان این گروه و آمریکا فردا (شنبه) شرکت خواهند کرد.

هنوز دولت ها آمریکا و افغانستان در خصوص این خبر اظهار نظری ننموده اند و فهرست اشتراک کنندگان در این مراسم هم اعلام ننموده اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت: این توافق نامه شروع خروج نیروهای خارجی از افغانستان را رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: این توافق زمینه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و گفتگوهای بین افغان ها را فراهم خواهد ساخت.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 959

به "توافقنامه مهم فردا امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه مهم فردا امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید