تروریسم چالشی جدی و نگران کننده برای اروپا

به گزارش کد الکترونیک، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اروپا درباره خطر روزافزون تروریسم در این اتحادیه هشدار داده و بر لزوم تقویت مقابله با این مسئله تاکید نمود.

تروریسم چالشی جدی و نگران کننده برای اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا لحظه آخری همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از روزنامه تاگس سایتونگ آلمان، اتحادیه اروپا درباره خطر روزافزون تروریسم راست افراطی هشدار می دهد.

گیلز دو کرچوف، هماهنگ نماینده امور مبارزه با تروریسم اروپا در گفتگویی با روزنامه تاگس سایتونگ آلمان اظهار داشته است که شاخص هایی وجود دارد که خطر تروریسم راست افراطی در اروپا را افزایش می دهد.

وی اضافه نمود: ما باید با گروه های راست افراطی با همان قدرتی که با داعش و القاعده می جنگیم مبارزه کنیم.

این مقام اروپایی در این راستا به تحولات اخیر در آلمان اشاره نموده و گفت: تیراندازی در شهر هاله آلمان که منجر به کشته شدن دو نفر شد و قتل والتر لوبکه، فرماندار شهر کاسل آلمان نشان دهنده تهدید به وسیله تروریسم راست افراطی است که ما در اروپا با آن روبرو هستیم.

دو کرچوف همچنین یاد آوری کرد که حدود 5 سال پیش امکان جلوگیری سریع از افزایش حملات تروریستی افراطی ها وجود نداشت. اکنون هم اروپا باید به این اطمینان برسد که می تواند از موج احتمالی حملات تروریستی با انگیزه راست افراطی جلوگیری کند.

وی در ادامه همچنین اقدام اخیر آلمان برای ممنوعیت گروه افراطی موسوم به Combat 18 را ستود و گفت: تصمیم دولت آلمان برای ممنوعیت یک گروهی که برای نفرت و خشونت در اروپا تبلیغ می نماید نمونه خوبی برای این منظور است.

گیلز دو کرچوف که از سال 2017 هماهنگ نماینده امور مبارزه با تروریسم اروپا است به عنوان سخنران کنگره پلیس اروپا در برلین که روز سه شنبه برگزار می گردد به آلمان آمده است. حدود 2 هزار نفر در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. این مقام اروپایی می خواهد در سخنرانی خود درباره طرح های اروپا علیه افراط گرایی صحبت کند. بسیاری از مقامات امنیتی آلمان از جمله وزیر کشور، رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان، رئیس پلیس فدرال آلمان و رئیس سازمان اطلاعات داخلی این کشور در این نشست حضور خواهند داشت.

به نوشته تاگس سایتونگ، در سطح اروپایی درباره موضوع تروریسم راست افراطی نگرانی زیادی وجود دارد. در یک ملاقات وزرای کشور اتحادیه اروپا که در پاییز سال 2019 برگزار گردید راست گرایی افراطی به عنوان یک مسئله مهم مورد بحث بود.

در یک قطعنامه تهدیدها از طرف راستگرایی افراطی رو به رشد اعلام شد و بر لزوم تقویت اقدامات متقابل با این مسئله تاکید شد. در آن موقع توافق شد که نگاه بهتری درباره اوضاع و شرایط موجود ایجاد گردد و بر علیه محتوای غیرقانونی راستگرایان افراطی به صورت آفلاین و آنلاین مبارزه گردد.

علاوه بر حملات راست افراطی در شهر هاله و حمله به فرمادار شهر کاسل در آگوست سال 2019 کوشش راستگرایان افراطی مسلح برای حمله به مسجدی در اسلو هم سال گذشته خنثی شد. پیش از آن هم پلیس اروپا (یورو پل) درباره تشدید راستگرایی افراطی در اروپا و خشونت های حاصل از آن هشدار داده بود. شمار بازداشت مظنونین ترور از این گروه از سال 2016 تا 2018 از 12 مورد به 44 نفر افزایش پیدا نموده است.

دوکرچوف همچنین تاکید نموده است که گروه های راستگرای افراطی جوی از ترس و دشمنی علیه اقلیت ها را تقویت می نمایند. این شرایط می تواند آستانه مهار مجرمان که علیه اشخاص و یا نهادها مرتکب خشونت می شوند را پایین بیاورد.

این مقام اروپایی همچنین در این باره هشدار داده است که ایدئولوژی خشونت طلبی راست افراطی در بعضی کشورهای اروپایی به دلیل تشدید بحران مهاجرت با استقبال روبرو گردد.

وی با اشاره به اینکه افراط گرایی و تروریسم به طور فزاینده ای به صورت فراملی سازماندهی می گردد تاکید نمود که مقابله با این مسئله هم نیازمند همکاری های فرا مرزی بوده و اتحادیه اروپا می تواند در اینجا به صورت تنگاتنگ با شرکای خود ابتکار عمل را در دست گیرد.

دولت آلمان هم بعد از حمله تروریستی شهر هاله یک بسته قانونی اقدامات علیه راستگرایی افراطی را در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 798

به "تروریسم چالشی جدی و نگران کننده برای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروریسم چالشی جدی و نگران کننده برای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید