تامین 400 میلیون مترمکعب برای آب شرب اصفهان کم است

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/اصفهان معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به اینکه تقاضای آب در حوضه زاینده رود افزایش یافته است، گفت: پیش از این برای تامین آب شرب حوضه زاینده رود 30 میلیون مترمکعب آب تخصیص می یافت، اما اکنون 400 میلیون مترمکعب نیز کم است و به آب بیشتری برای این جمعیت احتیاج داریم.

تامین 400 میلیون مترمکعب برای آب شرب اصفهان کم است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

قاسم تقی زاده خامسی ظهر امروز سه شنبه درحاشیه مراسم افتتاح اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در دانشگاه صنعت آب و برق اصفهان، در جمع کد الکترونیک، اظهارکرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز تعداد تصفیه خانه های آب کشور از 27 تصفیه خانه به 250 تصفیه خانه افزایش یافته است، همچنین تصفیه خانه های فاضلاب از 4 مورد به 250 تصفیه خانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه طول شبکه های انتقال آب در کشور 460 هزار کیلومتر و عدد بزرگی است، اضافه نمود: طول خطوط جمع آوری فاضلاب در کشور نیز 66 هزار کیلومتر است.

به گزارش کد الکترونیک، معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید براینکه وزارت نیرو مسئول تامین آب همه کشور است، گفت: خوشبختانه هم اکنون شرایط مناسبی برای تامین آب کشور و از جمله اصفهان داریم. در سد زاینده رود بیش از 300 میلیون مترمکعب ذخیره آب داریم که با توجه به بارش هایی که در بالادست رخ داده، امیدواریم سال جاری نیز دچار مشکل نشویم.

وی بر ضرورت مصرف بهینه آب تاکید نمود و گفت: در دوره ای حدود 1.5 میلیارد آب به حوضه آبی زاینده رود وارد می شد که اکنون به یک میلیارد مترمکعب کاهش یافته است، از سوی دیگر به دلیل افزایش جمعیت، تقاضا در این حوضه افزایش یافته است، به طوری که برای تامین آب شرب این منطقه 30 میلیون مترمکعب آب تخصیص می یافت که اکنون 400 میلیون مترمکعب نیز کم است و احتیاج به آب بیشتری برای این جمعیت داریم.

تقی زاده خاسمی با تاکید براینکه باید باور کنیم در یک کشور خشک و نیمه خشک زندگی می کنیم، افزود: درحال حاضر از نظر بارش ها تقریبا در شرایط مشابه سال قبل قرار داریم و 5 میلیارد مترمکعب بیش از پارسال در مخازن ذخیره آب داریم، اما به همه شهروندان ایرانی قول می دهیم که آب سالم در اختیارشان قرار می دهیم.

وی همچنین درخصوص بومی سازی در صنعت آب و فاضلاب کشور نیز، شرح داد: بومی سازی در بخش آب و فاضلاب پیشرفت بسیار خوبی داشته، به طوری که اکنون حتی پمپ های بزرگی که پیش از این از خارج وارد کشور می شد، اکنون در داخل کشور فراوری می گردد و برند ملی روی همه تاسیسات ما است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو همچنین با تاکید بر اهمیت این رویداد و برگزاری مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در اصفهان، گفت: برگزاری این مسابقات در افزایش مهارت در تعمیر و نگهداری تاسیسات، خطوط و تصفیه خانه های موجود موثر است و در هنگام حوادث غیرمترقبه می توانند سرعت عمل کارکنان آب و فاضلاب را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه رویدادهای مهارت در سطح دنیا حدود 70 سال است که برگزار می گردد، ابرازامیدواری کرد که روزی میزبان دنیای این رویداد در ایران باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 821

به "تامین 400 میلیون مترمکعب برای آب شرب اصفهان کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 400 میلیون مترمکعب برای آب شرب اصفهان کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید