بیش از 30هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه های هتل سازی آذربایجان شرقی

به گزارش کد الکترونیک، معاون گردشگری و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری بیش از 30هزارمیلیارد ریال، بخش خصوصی در پروژه های هتل سازی آذربایجان شرقی طی سال 98 اطلاع داد.

بیش از 30هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه های هتل سازی آذربایجان شرقی

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اشاره به اینکه هتلداری یکی از مؤلفه های مهم توسعه گردشگری در کشورها به شمار می آید، ادامه داد: امکانات اقامتی از اجزای بسیار مهم در نظام فعالیت های صنعت گردشگری است، بطوریکه امروزه هتلداری یک فعالیت صرفاً تجاری نیست، بلکه یک فعالیت مالی فرهنگی و یک صنعت است.

او اهداف توسعه و ارتقای کمی و کیفی فعالیت های گردشگری را در گرو توسعه صنعت هتلداری مطرح کرد و گفت: در سال های اخیر با گسترش و توسعه حوزه هتلداری در استان شاهد پوست اندازی صنعت گردشگری در منطقه بوده ایم و با توجه به رویداد تبریز 2018، آذربایجان شرقی شاهد رشد چشم گیری درزمینهٔ ایجاد هتل و اماکن اقامتی بوده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی در ادامه به پروژه های هتل سازی استان طی سال 98 اشاره نمود و گفت: در راستای توسعه گردشگری استان، در امسال 31 پروژه هتل سازی در حال فعالیت است که بخش عمده آن در تبریز و شهرستان جلفا قرارگرفته است.

او اضافه نمود: 31 پروژه شامل چهار هتل 5ستاره، چهار هتل 4ستاره، 11 هتل 3ستاره، پنج هتل 2 ستاره، یک هتل یک ستاره و دو هتل آپارتمان است که حجم سرمایه گذاری در آن مبلغی بیش از 30هزار میلیارد ریال است.

حمزه زاده در ادامه با تأکید بر اینکه با اتمام این پروژه ها، بر تعداد تخت های اقامتی استان 3829 تخت اضافه نموده خواهد شد، گفت: پروژه های مذکور زمینه اشتغال برای بیش از 2هزار نفر را فراهم خواهد نمود.

او یادآور شد: 31 پروژه در حال ساخت استان تا انتها بهمن ماه 98 به طور میانگین با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی همراه بوده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1004

به "بیش از 30هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه های هتل سازی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 30هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه های هتل سازی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید