بهترین راهکارهای محافظت از ریه در سرما

به گزارش کد الکترونیک، سلامت خبرنگاران : توصیه های طلایی زیر را برای مراقبت از ریه ها در هوای سرد به کار ببرید.

بهترین راهکارهای محافظت از ریه در سرما

مراقبت از ریه ها در سرما و دوران کرونا بسیار مهم است.

به گزارش کد الکترونیک، دود و آلودگی هوا نه تنها بر سلامت جسم بلکه سلامت و آرامش روان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است سلامت بیماران ریوی و قلبی را وخیم سازد به همین دلیل حفظ سلامت و تغذیه مناسب در دوران تشدید آلودگی هوا ضروری است.

علی رغم پیشرفت هایی که در سال های اخیر در حوزه مقابله با آلودگی هوا به دست آمده، این بحران همواره یک موضوع نگران کننده است که اثرات منفی آن بیشتر متوجه افرادی است که از اختلالات تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، سرماخوردگی، فیبروز ریه، سرفه و حتی مسائل قلبی عروقی رنج می برند.

دود و آلودگی هوا نه تنها بر سلامت جسم بلکه سلامت و آرامش روان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است سلامت بیماران ریوی و قلبی را وخیم سازد به همین دلیل حفظ سلامت و تغذیه مناسب در دوران تشدید آلودگی هوا ضروری است.

چرا آلودگی هوا برای سلامت مضر است؟

آلودگی هوا نه تنها ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه می تواند باعث ایجاد عفونت قفسه سینه، ذات الریه، برونشیت، سرطان ریه، سوزش چشم، بینی و گلو شود. در نتیجه این بیماری ها، آسیب های ریوی بیشتر شده و همچنین افزایش عوارض و مرگ و میر را به همراه خواهد داشت. افرادی که از قبل به بیماری ریوی دچار هستند، افراد مسن، زنان باردار و سالمندان در معرض خطر بیشتری قرار دارند و باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

برای جلوگیری از مسائل تنفسی در ماههای سرد سال چه کاری می توان انجام داد؟

هنگام خروج از خانه ماسک زده یا صورت خود را بپوشانید. علاوه بر این، در صورت وجود مه دود یا آلودگی بیش از حد هوا از بیرون رفتن خودداری کنید.

برای آنکه تنفس راحت تری داشته باشید در خانه از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

واکسن آنفلوآنزا و ذات الریه تزریق کنید تا در ماه های سرد سال ریه های خود را سالم و دور از بیماری حفظ کنید.

مایعات زیادی بنوشید، مجرای بینی خود را تمیز نگه دارید و از امتحان کردن هر گونه درمان خانگی خودداری کنید زیرا می تواند خطرناک باشد و مشکل را بدتر کند.

از مواد غذایی همچون گردو، توت ها، سیب، لوبیا، کلم بروکلی، کیوی،آناناس، کلم، زردچوبه، سبزیجات دارای برگ سبز و زنجبیل که برای ریه ها مفید هستند، مصرف کنید. این نوع مواد غذایی نه تنها سالم هستند بلکه از بدن در برابر بیماری ها محافظت کرده و ایمنی آن را تقویت می کنند.

منبع: رکنا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2025

به "بهترین راهکارهای محافظت از ریه در سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راهکارهای محافظت از ریه در سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید