برگزاری جلسه شورای راهبردی مشهد شهرجهانی گوهرسنگ ها

به گزارش کد الکترونیک، دبیرمشهد شهرجهانی گوهر سنگ ها گفت: جلسه شورای راهبردی مشهد شهرجهانی گوهرسنگ ها برگزار گردید و با مرور اقدامات صورت گرفته درباره برنامه های آینده تصمیم گیری شد.

برگزاری جلسه شورای راهبردی مشهد شهرجهانی گوهرسنگ ها

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ملیحه سلطانی امروز یکشنبه 9 دی با اعلام این خبر اضافه نمود: ایجاد مرکز ملی گوهرسنگ ها یکی از برنامه های اصلی این دبیرخانه است که مجوزهای احداث این مجموعه دریافت شده و در مرحله تائید نقشه در سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

او ادامه داد: هم چنین اولین هنرستان کاردانش هنرهای ایرانی اسلامی با اولویت رشته تراش گوهرسنگ با همکاری اداره کل اموزش وپرورش استان در حال ساخت است . موزه تخصصی گوهرسنگ ها در پارک موزه علوم سازمان زمین شناسی شرق و شمال شرق کشور با همکاری ان سازمان در حال آماده سازی و تجهیز است.

سلطانی توضیح داد: برای اطلاع رسانی تخصصی در زمینه گوهرسنگ ها تاکنون دو نشریه تخصصی به چاپ رسیده و مستند 16 قسمتی دستهایش و کهن پیشگان با همکاری حوزه فرهنگی شهرداری مشهد از شبکه تلوزیونی ایران کالا و مستند در آئینه سنگ (عقیق و فیروزه) به مدت 10 روز از 28 مهر ماه سال جاری پخش شده است.

او اظهار کرد: جلسات متعددی با حضور مشاور طرح محتوایی موزه خراسان بزرگ برگزار گردید و مقرر گشت با توجه به پیشینه طولانی استفاده از گوهر ها در خراسان ،در بحث محتوایی جانمایی لازم صورت پذیرد.

او طراحی و نمونه سازی محصول با محوریت فیروزه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه بیان کرد و گفت: برگزاری دو دوره طراحی زیورآلات با نرم افزار با همکاری فنی حرفه ای و مشارکت فعال دبیرخانه شهرجهانی گوهرسنگ ها و معرفی شهر جهانی گوهر سنگها در نشست روسای انجمن صنفی و نمایندگان راهنمایان گردشگری سراسر کشور از جمله اقدامات دبیرخانه بوده است.

سلطانی درباره فعالیت های حمایتی و توسعه فضاهای تجاری گفت: دبیرخانه شهرجهانی گوهرسنگ ها حضور فعالی در چندین نمایشگاه بین المللی داشته است.

او درباره برنامه پیش روی دبیرخانه شهرجهانی گوهرسنگ ها اظهارکرد: پیگیری تخصیص بودجه برای مرکز ملی گوهرسنگ ها به وسیله استانداری و سازمان برنامه و بودجه، پیگیری اخذ امتیازمشهد شهر تعیین تجارت گوهرسنگها با پشتیبانی دفترجذب سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی پیگیری نوشتن استانداردهای جدید آموزشی در رشته های مرتبط با گوهر سنگها با همکاری آموزش و پرورش و فنی حرفه ای و پیگیری پیشنهاد برون سپاری هنرستان کاردانش از جمله برنامه های این دبیرخانه است.

سلطانی اضافه نمود: هم چنین آغاز آموزش های تخصصی زاویه تراشی و گوهرتراشی به شاغلان حوزه گوهر سنگ ها، پیگیری تجهیز فیزیکی و محتوایی در پارک موزه علوم زمین و تهیه محتوای تبلیغی - ترویجی ویژه دانش آموزان پایه نهم برای بستر سازی توسعه رشته های مرتبط با گوهر سنگ ها در آموزش متوسطه هنرستان های کارودانش از دیگر برنامه های دبیرخانه مشهد شهرجهانی گوهرسنگ هاست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 185

به "برگزاری جلسه شورای راهبردی مشهد شهرجهانی گوهرسنگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه شورای راهبردی مشهد شهرجهانی گوهرسنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید