تحقق مراوده اصفهان و سلانگور مالزی، با برپایی هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: استاندار اصفهان گفت: نخستین مورد از پیشنهادهای مربوط به فعالیت های بین المللی و مراوده های استانی اصفهان با برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در ایالت سلانگور مالزی تحقق یافت.

تحقق مراوده اصفهان و سلانگور مالزی، با برپایی هفته فرهنگی اصفهان

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش کد الکترونیک از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به نامگذاری سال 1393 از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر مقوله اقتصاد و فرهنگ اظهار کرد: نمایشگاه فرهنگی، هنری و گردشگری ایالت سلانگور در راستای تحقق اهداف فرهنگی و با عنوان هفته فرهنگی اصفهان در این ایالت برگزار گردید.

وی اعلام کرد: نخستین مورد از پیشنهادهای مربوط به فعالیت های بین المللی و مراوده های استانی اصفهان در نوروز 93 با برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در سلانگور مالزی تحقق یافت و حضور پیروز هنرمندان اصفهانی در این نمایشگاه نیز مهم بود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: این برنامه در راستای توسعه همکاری های استانی و با هماهنگی بخش مالی سفارت و استانداری اصفهان برگزار گردید.

در سال 1391 به دنبال سفر سروزیر ایالت سلانگور به اصفهان و امضای یادداشت تفاهم نامه، طرف مالزیایی علاقه مندی برای حضور هنرمندان صنایع دستی و موسیقی اصفهان در این ایالت را به سفارت اعلام نموده است.

گفتنی است پاویون ایران در روز اول فروردین 1393 به مساحت 72 متر مربع در ورودیه نمایشگاه بین المللی جهانگردی سلانگور در شاه عالم با غرفه آرایی کاشیکاری اسلامی و سنتی و همچنین سفره هفت سین و اجرای زنده صنایع دستی توسط هیات 6 نفره اعزامی از اصفهان شامل هنرمندان میناکاری ، خاتم سازی، قلمزنی، ملیله نقره، قلمکاری و سماور آب طلا همچنین فرش ایرانی شروع به کار کرد.

این نمایشگاه با حضور سروزیر ایالت خالد ابراهیم و مجید صفار معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد و در ادامه سروزیر ایالت و همچنین وزیر توریسم ایالتی از غرفه های صنایع دستی اصفهان بازدید کردند.

نمایشگاه جهانگردی سلانگور در 100 غرفه و با حضور 49 موسسه و شرکت برپا شده است و اصفهان دارای غرفه ویژه نمایشگاه گردشگری مانافیر ایالت سلانگور است.

ایران، کویت و مصر از مهمترین کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه گردشگری اسلامی مالزی هستند.

ایالت سلانگور مهمترین ایالت کشور مالزی است و حدود 60 درصد فراوری ناخالص ملی مالزی از این ایالت به دست می آید.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 509

به "تحقق مراوده اصفهان و سلانگور مالزی، با برپایی هفته فرهنگی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق مراوده اصفهان و سلانگور مالزی، با برپایی هفته فرهنگی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید