طراحی داخل باغ ویلا: آنالیز پرونده های پلاک ثبتی باغات

به گزارش کد الکترونیک، تهران (پانا) - در سی و دومین جلسه علنی شورا سه مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد آنالیز اعضا نهاده شد.

طراحی داخل باغ ویلا: آنالیز پرونده های پلاک ثبتی باغات

جهت دریافت خدمات طراحی داخل باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در جلسه امروز شورای شهر تهران، سه مورد پرونده پلاک ثبتی باغات از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ مورد آنالیز نهاده شد.

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا به نمایندگی از این کمیسیون در قرائت موضوع اولین پلاک ثبتی گفت: با توجه به اینکه بر اساس مساحت این ملک حد نصاب تعداد درختان برای اینکه این ملک باغ تشخیص داده گردد 75 اصله استو در گزارش این ملک دارای همین 75 اصله بوده است که دارای 21 اصله درخت با بن 80 تا 250 سانتی متر است که نشان می دهد این ملک دارای درختان ارزشمند است.

عباسی در ادامه شرح داد: به طور معمول پس از ابلاغ رای تعدادی از مالکین از جانب دیوان عدالت اداری اقدام می نمایند و لذا پرونده به شورا ارجاع می گردد و شورا هم این ملک را باغ اعلام نموده است.

در نهایت باغ بودن این پرونده به رای گذاشته شد و با 17 رای موافق تصویب شد.

سپس عباسی به قرائت دومین پرونده پرداخت و گفت: حدنصاب تعداد درختان برای این ملک 73 اصله بوده که برای این ملک 88 اصله گزارش شده است که 32 اصله درخت با بن 90 تا 220 سانتی متر در این ملک موجود استکه نشان می دهد این ملک درختان ارزشمند دارد.

این پرونده نیز به رای گذاشته شد و با 17 رای موافق، باغ تشخیص داده شد.

اما عباسی در قرائت سومین پرونده تشریح: این پلاک در خرداد سال 1386 به وسیله کمیسیون ماده 7 بعنوان غیرباغ شناخته شد ولی مجدد در سال 98 به وسیله کمیسیون ماده 7 باغ شناخته شده است و در سال 99 به وسیله شورا هم باغ تشخیص داده می گردد که در دیوان عدالت اداری حکم ابطال مصوبه شورا گرفته می گردد که حکم قطعی می دهند و ما هم رسیدگی کردیم و بر اساس اینکه حد نصاب تعداد درختان 44 اصله بوده و تعداد درختان 29 اصله گزارش شده و سند تفکیکی به عنوان باغ و مشجر را ندارد اسناد را کامل نگاه کردیم ، در رای ماده 12 هم عنوان شده به عنوان دایر ساختمانی و بعلاوه جایی نیست که درختان ارزشمندی داشته باشد. این دلایل ما بوده از نظر کمیسیون باغ تشخیص داده نمی گردد.

سپس پرویز سروری نیز در موافقت گفت: از کمیسیون تشکر می کنم چراکه اگر کمیسیون ملک را باغ اعلام نموده بود باید روز قیامت جوابگو می بودیم. این ملک هیچکدام از شرایط باغ بودن را ندارد. چراکه حدنصاب درختان، قید باغ در سند و رای کمیسیون ماده 12 مبنی بر باغ بودن را ندارد.

سروری در ادامه علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز را مخاطب قرار داد که چرا کمیسیون ماده 7 سازمان بوستان ها آن را باغ اعلام نموده است؟

در این زمان احمد صادقی طی پیشنهادی گفت: هم در سال 86 و هم در 99 این ملک باغ اعلام شده است و در آن موقع مساحت این ملک 2000 متر بوده است و بعدها تفکیک شده و در آن ساختمان سازی شده است. لذا پیشنهاد می کنم، امروز این پرونده را به رای نگذاریم تا کمیسیون آن را مجددا آنالیز کند و مختلف شناسایی گردد.

سپس علی محمد مختاری در پاسخ اعضا گفت: در آن موقع باغ بودن را به وسیله منظر اعلام می کردند و این درحالی بود که در آن موقع نیاوران و کامرانیه پر از باغ بود. بعلاوه در آن کمیسیون اینجانب رای باغ دادم اما اکثریت اعضای کمیسیون رای غیر باغ دادند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2049

به "طراحی داخل باغ ویلا: آنالیز پرونده های پلاک ثبتی باغات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخل باغ ویلا: آنالیز پرونده های پلاک ثبتی باغات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید