بازتاب حمله به گرین ویلج؛ مردم خواهان خروج موسسات خارجی از کابل شدند

به گزارش کد الکترونیک، مردم کابل پس از حملات اخیر، خواهان انتقال مراکز و موسسات مربوط به نیروهای خارجی از مناطق مسکونی این شهر شدند تا در پی این حملات آسیب کمتری به غیرنظامیان وارد گردد.

بازتاب حمله به گرین ویلج؛ مردم خواهان خروج موسسات خارجی از کابل شدند

به گزارش دفتر منطقه ای کد الکترونیک، پس از حمله شب گذشته طالبان به کمپ گرین ویلج در منطقه قابل بای که بیش از 16 کشته و 119 زخمی برجا گذاشت مردم با برپایی تظاهراتی خواهان انتقال مراکز و موسسات نیروهای خارجی از مناطق شهری به خارج کابل شدند.

منطقه گرین ویلج در حوزه نهم امنیتی شهر کابل در راستا بزرگراه ننگرهار و در نزدیکی گمرک قرار گرفته است.

ین کمپ شماری از موسسات خارجی و یک مهمانخانه را در خود جا داده است و توسط کارمندان سازمان های بین المللی استفاده می گردد.

حمله طالبان حوالی ساعت 10 شب گذشته در نزدیکی این کمپ رخ داد و با وجود گذشت ساعت ها از وقوع انفجار همچنان بخش هایی از این کمپ در آتش می سوزد.

به گفته شاهدان عینی مردم محلی معترض از استقرار و حضور مراکز نیروهای خارجی در مناطق شهری کابل در راستاهای مواصلاتی نزدیک به این کمپ تجمع اعتراض آمیز کردند و پلیس نیز برای متفرق کردن آن ها از شلیک های هوایی استفاده می نماید.

طالبان پیش از نیز بارها به غیرنظامیان افغان هشدار داده بود که از حضور در نزدیکی مراکز نیروهای خارجی و نیروهای امنیتی افغان خودداری نمایند اما با وجود استقرار این مراکز در مناطق شهری چنین چیزی محتمل بنظر نمی رسد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 490

به "بازتاب حمله به گرین ویلج؛ مردم خواهان خروج موسسات خارجی از کابل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب حمله به گرین ویلج؛ مردم خواهان خروج موسسات خارجی از کابل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید