ایران سه صیاد هندی را آزاد کرد

به گزارش کد الکترونیک، رسانه های هندی می گویند سه صیاد متخلف هندی شاغل در یک شرکت سعودی که سال گذشته با نادیده دریافت قوانین بین المللی وارد آب های سرزمینی ایران شده بودند، اخیرا با رایزنی میان تهران و دهلی نو آزاد شده اند.

ایران سه صیاد هندی را آزاد کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، جمهوری اسلامی ایران در روز های گذشته سه صیاد متخلف هندی شاغل در یک شرکت ماهیگیری سعودی را که چندی قبل به دلیل عدم رعایت قوانین دریانوردی بین المللی از سوی نیروی دریایی ایران دستگیر شده و کشتی آن ها مصادره شده بود را آزاد کرد.

به نوشته روزنامه نیو ایندیا اکسپرس این سه صیاد هندی که ماه ژانویه (بهمن) از سوی گشتی های ایران در آب های جنوب دستگیر شده بودند، چند روز پیش با وساطت دولت هند آزاد شدند.

این سه ماهیگیر هندی که اهل منطقه تامیل نادو بودند، سه شنبه به کشور خود بازگشتند. رئیس منطقه تامیل نادو با تقاضای کتبی از وزیر خارجه هند در فوریه (اسفند) خواهان آزادی فوری این صیادان شده بود.

گشتی های نیروی دریایی سپاه و ارتش ایران بار ها صیادان و کشتی هایی که خلاف عرف بین المللی وارد حریم آبی ایران شده را بازداشت نموده و به مراجع قضایی تحویل داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 717

به "ایران سه صیاد هندی را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران سه صیاد هندی را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید