اولین واکنش روسیه به تحولات اخیر اردن

به گزارش کد الکترونیک، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا خاطرنشان کرد که کشورش از توسعه پایدار در اردن حمایت می نماید.

اولین واکنش روسیه به تحولات اخیر اردن

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور در واکنش به تحولات اخیر اردن و بازداشت بعضی از مسؤولان این کشور به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما از ثبات و امنیت دفاع می کنیم و این کشور (اردن) دوست ما است بنابراین برای آن آرزوی شکوفایی داریم و اینکه شرایط پایداری برای توسعه اجتماعی و مالی داشته باشد.

بوگدانف اظهار کرد: ما در کل روابط بسیار خوبی با امان و شخص ملک عبدالله دوم (پادشاه اردن) داریم.

رسانه های اردنی و سایر رسانه های دنیا از بازداشت بعضی از مسؤولان اردنی در این کشور که شامل حال تعدادی از اعضای خاندان پادشاهی این کشور و بعضی مسؤولان سابق نیز بود، خبر دادند.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) نیز این خبرها را تایید نموده و بدون ارائه جزئیات بیشتری در این خصوص تنها خاطرنشان کرد: بازداشت ها به دلایل امنیتی انجام شدند.

یوسف الحنیطی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اردن روز شنبه تاکید نموده بود که تحقیقات درباره فعالیت های بعضی از مسؤولان سابق علیه امنیت اردن ادامه دارند.

ادعای مطرح شده درباره بازداشت شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق اردن تکذیب شدند اما اعلام شد که در چارچوب تحقیقات همه جانبه و مشترک دستگاه های امنیتی که در نهایت به بازداشت تعدادی از جمله شریف حسن بن زید، چهره نزدیک به خانواده سلطنتی اردن، باسم ابراهیم عوض الله، رئیس اسبق دفتر سلطنتی اردن و تعدادی دیگر منجر شد، از او (شاهزاده حمزه) خواسته شده به اقدامات و فعالیت ها علیه امنیت و ثبات اردن را متوقف کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1712

به "اولین واکنش روسیه به تحولات اخیر اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش روسیه به تحولات اخیر اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید