انتقاد عضو شورای شهر از تبدیل ظرفیت180هکتاری خلازیل به محدوده ای جرم خیز

به گزارش کد الکترونیک، یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت 180 هکتاری خلازیل به محدوده ای جرم خیز تبدیل شده است، گفت: مدیریت شهری باید احیای هویت محلات جنوبی مرکز را در دستور کار قرار دهد.

انتقاد عضو شورای شهر از تبدیل ظرفیت180هکتاری خلازیل به محدوده ای جرم خیز

به گزارش کد الکترونیک، مهدی پیرهادی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدش از منطقه 19 شهرداری تهران، نسبت به غفلت از ظرفیت های مختلف این منطقه تذکر داد و گفت: بوستان ولایت به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های تهران در حوزه گردشگری و سپری کردن اوقات فراغت شهروندان تهرانی، در این منطقه واقع شده اما متاسفانه چندسالی است، این بوستان رها شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ظرفیت های شهر تهران و بوستان ولایت در این منطقه واقع شده و نیازمند حمایت است، اضافه کرد: بوستان ولایت به عنوان یکی از سرمایه های شهر تهران در این منطقه، نیازمند حمایت و سرمایه گذاری جدی در این خصوص است.

پیرهادی با اشاره به سایر معضلات و نیازهای این منطقه، بیان کرد که فقدان حتی یک بیمارستان در محدوده شهرداری منطقه 19، به عنوان یکی از نیازهای اساسی این منطقه، مشهود است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ایجاد بیمارستان از نیازهای اساسی منطقه 19 است که با تدبیر، پیگیری و همکاری مدیریت شهری و وزارت بهداشت، محقق خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود 27 کوره آجرپزی در این منطقه، ظرفیت قابل توجهی است که بهره گیری از آن مغفول مانده است، گفت: 27 کوره آجرپزی شرایط نامعینی دارد و مالکین به خاطر عدم جذابیت پهنه ای و اقتصادی تمایلی به حل این مسائل ندارند.

این عضو شورای شهر تهران، اراضی 180 هکتاری محدوده خلازیل را از دیگر ظرفیت های منطقه دانست و گفت: متاسفانه این محدوده در حال حاضر جرم خیز است. این محدوده باید معین تکلیف شود و با تدابیر مدیریتی از ظرفیت این پهنه برای افزایش سرانه های فرهنگی، خدماتی و اجتماعی بهره گرفته شود.

وی، شرایط املاک موقوفه ای در قسمت هایی از منطقه و ساخت و سازهای قدیمی که در گذشته در این املاک اجرا شده را پیچیده دانست و گفت: شهرداری در هماهنگی با متولیان موقوفات آنجا، می تواند نسبت به معین تکلیف این محدوده تدابیری بیاندیشد.

پیرهادی از اعضای شورای شهر و شهردار تهران خواست نسبت به احیای هویت محلات مرکز، به ویژه محلات جنوبی حساسیت داشته باشند و در این دوره از مدیریت شهری، برای رفع مسائل بر زمین مانده محله ها تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2064

به "انتقاد عضو شورای شهر از تبدیل ظرفیت180هکتاری خلازیل به محدوده ای جرم خیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عضو شورای شهر از تبدیل ظرفیت180هکتاری خلازیل به محدوده ای جرم خیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید