افزودن واحد های عملی و کارورزی دلیل افزایش شهریه روانشناسی بالینی ، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به زودی اعلام می شود

به گزارش کد الکترونیک، رئیس دانشگاه آزاد جزئیات افزایش شهریه رشته روانشناسی بالینی را بیان نمود و گفت: تکمیل ظرفیت مقطع ارشد به زودی اعلام و انجام خواهد شد.

افزودن واحد های عملی و کارورزی دلیل افزایش شهریه روانشناسی بالینی ، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به زودی اعلام می شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه کد الکترونیک، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه تلویزیونی تهران 20 درباره نارضایتی دانشجویان ارشد رشته روانشناسی بالینی نسبت به افزایش شهریه اعلام نمود: در دوره جدید دانشگاه آزاد از گسترش کمی به کیفیت و کارآمدی رو آورده ایم و در دو حوزه روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت تحولاتی را داشتیم از ساماندهی دروس و توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی تا ارتقای کمی و کیفی آموزش های عملی و تاسیس کلینیک های روانشناسی سلامت و بالینی برای دانشجویان.

علت افزایش شهریه رشته روانشناسی بالینی

طهرانچی گفت: در سرفصلی که برای دوره دکترای روانشناسی بالینی اجرا می شد واحد عملی نداشتیم و لذا این موضوع را به 640 ساعت ارتقا دادیم؛ بنابراین هرگز بحث تغییر رشته از حوزه انسانی به پزشکی نیست و این بحث داخلی دانشگاه آزاد است که روانشناسی بالینی و سلامت را در حوزه علوم سلامت دسته بندی کردیم.

رییس دانشگاه آزاد شرح داد: روانشناسی بالینی به عنوان یک کار بین رشته ای، چون با سلامت مردم در ارتباط است در مقطع ارشد به زیرگروه پزشکی برده شده و علاوه بر آنکه کارورزی آن ها از 68 ساعت به 240 ساعت ارتقا داده شده 360 ساعت نیز برای دروس عملی اختصاص یافته است لذا شهریه دانشجویان از 4 میلیون و 900 هزار تومان به 5 میلیون و 900 هزار تومان رسیده یعنی برای این تعداد واحد تازه برنامه ریزی شده یک میلیون تومان شهریه، افزایش یافته و اگر بر مبنای قیمت تمام شده شهریه را لحاظ می کردیم دانشجویان باید حدود 9 میلیون تومان پرداخت می کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید برای واحد های عملی که در روز های کرونایی برگزار نمی شوند شهریه پرداخت، افزود: این موضوع تنها برای دانشگاه آزاد نیست و دانشگاه های دولتی نیز با این مشکل روبرو هستند. برنامه ریزی های ما برای یک روز و دو روز نیست و امیدواریم با رعایت مردم و درایت مسئولان شرایطی فراهم شود که دوره های کارورزی را بتوانیم برگزار کنیم.

شهریه واحد های عملی درصورت برگزار نشدن کلاس ها در حساب دانشجویان می ماند

طهرانچی گفت: درحال حاضر دانشجویان هزینه شهریه ثابت را پرداخت می کنند و هزینه دوره های کارورزی برای زمانی است که آن ها این واحد را اخذ و بگذرانند درواقع فعلا شهریه واحد های متغیر را دریافت نمی کنیم. ترم گذشته در تابستان این شرایط فراهم شد و در گروه های تفکیک شده دوره ها را برگزار کردیم. این روز ها نمی توان قاعده کلی را برای همه شهر ها بصورت یکسان اعلام نمود؛ اما اگر تا انتها ترم نتوانیم در شهری واحد های عملی را برگزار کنیم نه واحد درسی و نه شهریه آن به پای دانشجویان نوشته نمی شود.

وی درباره گلایه برخی از دانشجویان مبنی بر افزایش شهریه بیش از 30 درصد معین شده، مطرح نمود: اگر دانشجویان به مواردی برخورد کردند که مجموع شهریه ثابت و متغیر آن ها 30 درصد و حتی بیشتر افزایش پیدا کرده است، حتما این موضوع را با دانشگاه آزاد در میان گذارند، چون این مسئله درست نیست.

شفافیت اقتصادی دانشگاه آزاد تا انتها سال از طریق سامانه آموزشیار

طهرانچی گفت: سرفصل های جدید رشته روانشناسی بالینی در سامانه آموزشیار وارد شده است و واحد ها نمی توانند خارج از آن عمل کنند.

وی گفت: با راه اندازی سامانه آموزشیار اطلاعات 500 واحد آموزشی ما یکپارچه و دردسترس خواهد بود و این سامانه بستری شده است که تا انتها سال بتوانیم اطلاعات آموزشی و اقتصادی مربوط به شهریه و ترازنامه های اقتصادی دانشگاه را در سایت دانشگاه شفاف سازی کنیم.

وادانا و مشکلاتش

وی شکایت های زیاد از سامانه وادانا را غیرمنصفانه دانست و گفت: سال گذشته در سامانه وادانا تا 250 هزار کلاس در هفته برگذار شد و دانشگاه آزاد اسلامی جزو پیروز ترین ها در این زمینه بود. گاهی دانشجویان سهل انگاری می کنند و اشتباهات خود را نمی بینند؛ مثلا دانشجویانی که کد ملی خود را در زمان ثبت نام اشتباه داده باشند در ورود به سامانه دچار مشکل می شوند.

آغاز رسمی کلاس های نودانشجویان از هفته آینده

طهرانچی گفت: تاخیر در برگزاری کنکور، برنامه ریزی ها را مختل کرد و 300 هزار دانشجوی جدید تازه در نیمه دوم آبان ماه به جمع ما پیوستند و تازه از هفته آینده کلاس های آموزشی شان آغاز می شود.

رییس دانشگاه آزاد شرح داد: از 18 بهمن ماه امتحانات این ترم تحصیلی را آغاز می کنیم، چون طبق نظام آموزشی مصوب 12 واحد مستمر و 4 هفته کمکی اساتید را حتما خواهیم داشت.

دلیل اخذ شهریه از دانشجویان انترنی بیمارستان های خدمت رسان به بیماران کرونایی

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اخذ شهریه از انترن هایی که در بیمارستان ها مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند، اعلام نمود: بیمارستان های دانشگاه آزاد در شرایط کرونا جز زیان چیز دیگری را برای ما ندارند، چون بیماران کرونایی پذیرش می شوند و درحال عادی پذیرش بیمار ندارد. هزینه بیماران کرونایی را وزارت بهداشت به بیمارستان های دانشگاه آزاد نمی دهد و مخارج این بیمارستان ها از شهریه دانشجویان تامین می شود.

وی ادامه داد: 40 درصد پرستارانی که به بیماران کرونایی کشور خدمت رسانی می کنند در دانشگاه آزاد تربیت شدند و خیلی از شهدای مدافع سلامت دانش آموختگان دانشگاه آزاد بودند لذا دانشگاه آزاد بازوی کمک به نظام سلامت است و باید قدری مهربان تر با ما برخورد شود.

درخواست دانشجویان برای شرکت در آزمون زبان بعد از برای برگزاری جلسه دفاع

طهرانچی درباره درخواست دانشجویان برای اجازه برگزاری جلسه دفاع بدون شرکت در آزمون زبان گفت: دانشجویانی که به این مرحله رسیدند افرادی هستند که در زمان آزمون جامع درخواست کردند آزمون EPT را به تاخیر بیندازید و اجازه دهید با یک زمینه ای از این مرحله شویم، چون درواقع دانشجو نباید بدون آزمون زبان وارد مرحله تحقیق شود. در آن زمان با این درخواست موافقت کردیم و حال مجدد درخواست دارند که بدون آزمون از این مرحله نیز گذر کنند، اگر این شرایط ادامه داشته باشد حتما تدبیری خواهد شد.

گلایه مندی کارکنان دانشگاه آزاد از پرداخت حقوق و مزایا

رییس دانشگاه آزاد اعلام نمود: شرایط اقتصادی کشور در یکسال گذشته بدون کنترل از دست خارج شده است با این وجود 15 درصد افزایش حقوق را اعمال کرده ایم و در حال تدابیری هستیم که فرایند پرداخت حقوق بهتر شود، چون نمی توانیم شهریه ها را یکباره افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه حقوق معوق نداریم و در برخی از واحد ها که با تاخیر حقوق ها را پرداخت کردند از تهران جبران می کنیم، گفت: از سازمان مدیریت خواستاریم که تمام کارکنان کشور را کارکنان مردم بدانند، وقتی برای اعضای هیئت علمی، کارکنان و بازنشستگان دولت وعده ای می دهند و افزایش ها را منظور می کنند حداقل طلب های ما را نیز تامین کنند تا بتوانیم برای افزایش حقوق کارکنان خود نیز اقدام کنیم.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

طهرانچی درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت شرح داد: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای گسترش است که به زودی تکمیل ظرفیت را برای مقطع ارشد برگزار کنیم، 65 هزار دانشجوی ارشد گرفتیم که تا 140 هزار ظرفیت موجود هنوز می توانیم دانشجو بگیریم.

تعداد پرسنل دانشگاه آزاد به دانشجویان 1 به 10 است

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به واحد های زیان ده مطرح نمود: از سال 93 که یک میلیون و 800 هزار دانشجو داشتیم به یک میلیون جمعیت در سال گذشته رسیدیم و امسال خبر خوبی است که جمعیت دانشجویی ما مجدد مثبت شده است. برمبنای 1 میلیون و 800 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در سال 93، حدود 58 هزار پرسنل جذب شدند و درحال حاضر بار سنگینی است و اجازه نمی دهد که واحد های دانشگاه به سوددهی برسند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد از شرایط بحران اقتصادی گذر کرده است، شرح داد: امروز در برخی از واحد ها به ازای هر 10 دانشجو یک کارمند داریم. البته امسال جمعیت دانشجویی دانشگاه مثبت شده است و از طرف دیگر فرایند بازخریدی و بازنشستگی را درحال پیگیری هستیم تا این فرایند متوقف شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1462

به "افزودن واحد های عملی و کارورزی دلیل افزایش شهریه روانشناسی بالینی ، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به زودی اعلام می شود" امتیاز دهید

1 کاربر به "افزودن واحد های عملی و کارورزی دلیل افزایش شهریه روانشناسی بالینی ، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به زودی اعلام می شود" امتیاز داده است | امتیاز: 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزودن واحد های عملی و کارورزی دلیل افزایش شهریه روانشناسی بالینی ، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به زودی اعلام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید