اختلاف دولت ایتالیا و موزه لوور بر سر نمایش آثار داوینچی!

به گزارش کد الکترونیک، نمایش آثار داوینچی در موزه لوور

موزه مشهور لوور که پربازدیدترین موزه در دنیا است در نظر دارد به مناسبت پانصدمین سالگرد مرگ لئوناردو داوینچی در سال 2019، مجموعه ای از آثار نفیس و با ارزش او را در معرض نمایش عموم قرار بدهد. این خبر از مدت ها قبل اعلام شده و از همین حالا خیلی از علاقه مندان به هنر و آثار نقاش مشهور ایتالیایی بی صبرانه منتظر برگزاری این نمایشگاه هستند. با این حال، دولت ایتالیا اعلام نموده که ممکن است در این مورد با موزه لوور به توافق نرسد و تحقق این پروژه به انتها نرسد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

اختلاف دولت ایتالیا و موزه لوور بر سر نمایش آثار داوینچی!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

موضع گیری این مقام فرهنگی ایتالیا در شرایطی مطرح شده که دو کشور فرانسه و ایتالیا چند ماه قبل شاهد تنش جدی بین امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ماتئو سالوینی، نخست وزیر ایتالیا در خصوص اروپا و موضوع مهاجرین بوده است. این اظهار نظر اخیر باعث متلاطم تر شدن روابط بین دو کشور فرانسه و ایتالیا شده است. وزیر فرهنگ ایتالیا که متعلق به جناح راست افراطی این کشور است معتقد است مفاد قرارد منعقده با لوور درست نیست و اگر گفته گردد که استقلال یک موزه (لوور) مهم است پس منافع ملی یک کشور (ایتالیا) به طریق اولی مهم تر است.

نمایش آثار داوینچی در موزه لوور خبر خرسند کننده ای بود که از سوی مسئولین این موزه اعلام شده بود. اما در همین رابطه لوچیا بور، وزیر فرهنگ ایتالیا اعلام نموده است که در خصوص توافق اجرا شده با موزه لوور ضروری است مذاکرات مجددی انجام گردد. این اظهار نظر باعث به وجود آمدن کدورت ها و بحث های زیادی بین مسئولین دو کشور شده و آینده این نمایش را با ابهام روبرو نموده است.

به گفته وی داووینچی یک ایتالیایی است و فقط در فرانسه فوت نموده و تحویل این تابلوها به لوور، کشور ایتالیا را درگیر یک حادثه فرهنگی مهم قرار می دهد. پاسکال بریوست، یک مورخ فرانسوی در خصوص این نظر می گوید: لئورناردو داووینچی در سال 1452 در توسکان متولد شد و سال های پایانی عمر خود را در فرانسه به سر برد و در سال 1519 نیز چشم از دنیا فرو بست. وی در سال 1515 به دعوت فرانسوا اول پادشاه وقت فرانسه به این کشور آمد. واقعیت این است که در آن موقع اصلا ایتالیایی وجود نداشت و کل این منطقه دوک نشین بوده و شاید به همین دلیل نمی توان گفت آیا او اصلا ایتالیایی بوده یا خیر.

علاوه بر این، لئوناردو داووینچی در فرانسه بسیار بیشتر از ایتالیا شناخته شده بود و به دلیل رقابت شدید و رابطه ناخوشایندی که با میکل آنژ و رافائل داشت راهی فرانسه شد. او به خوبی می دانست که در دستگاه پاپ لئون دهم جایگاهی ندارد، به همین دلیل دعوت فرانسوا اول را پذیرف و به فرانسه رفت. اخیرا در ایام برگزاری مسابقات جام دنیای فوتبال شمار زیادی از کاربران اینترنتی نسبت به این موضوع که موزه لوور از تصویر ژکوند برای تجلیل از قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه استفاده نموده واکنش های اعتراضی نشان داده اند و با انتشار پیغام هایی خواهان بازپس دهی این تابلوی به سرقت رفته و ارزشمند به ایتالیا شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 738

به "اختلاف دولت ایتالیا و موزه لوور بر سر نمایش آثار داوینچی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف دولت ایتالیا و موزه لوور بر سر نمایش آثار داوینچی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید