آمریکا توطئه جدیدی علیه یمن طراحی نموده، تظاهر ائتلاف سعودی به صلح طلبی نیرنگ است

به گزارش کد الکترونیک، عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد تهدید وزیر خارجه آمریکا درباره انفجار نفتکش صافر دلیلی بر توطئه جدید آمریکایی ها علیه یمن است.

آمریکا توطئه جدیدی علیه یمن طراحی نموده، تظاهر ائتلاف سعودی به صلح طلبی نیرنگ است

به گزارش کد الکترونیک از ایسنا، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: تهدید مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به انفجار نفتکش صافر نشان می دهد که آمریکایی ها توطئه تازه ای علیه یمن طراحی نموده اند. بعید نیست که آمریکایی ها برای آنالیز نفتکش صافر از دور به پرتوافشانی و ارسال تشعشاتی دست زده باشند که روی این نفتکش اثر گذاشته باشد.

وی اضافه کرد:ناسا مدعی شده که توانسته میزان وبا در یمن را کاهش دهد اما پژوهش یمن نشان داد که ابتلا به وبا به دلیل آب های مخازن روباز است. هیچ مانعی برای ارزیابی نفتکش صافر وجود ندارد. این خواسته ماست و ما سند راهی را ارائه نموده ایم. توجه کشورهای ائتلاف متجاوز به موضوع کشتی صافر و کوشش برای نشان دادن خود به عنوان کسانی که دنبال صلح هستند تنها فریب و نیرنگ است و واقعیت جنایت هایشان علیه مردم یمن و محاصره دلیلی بر این فریب و نیرنگ است.

از سوی دیگر احمد دارس، وزیر نفت دولت صنعا خاطرنشان کرد: شرایط نشان می دهد در صورتی که توقیف نفتکش ها ادامه یابد شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود. توقیف نفتکش ها هزینه هایی سنگینی را روی دست یمن می گذارد که به 18 هزار تا 20 هزار دلار برای هر نفتکش در یک روز می رسد.

وی ائتلاف متجاوز عربستان و سازمان ملل را مسئول پیامدهای فاجعه زیست محیطی و دریایی در صورت نشتی نفتکش صافر دانست.

دارس گفت: به رغم درخواست هایمان از سازمان ملل برای مداخله جهت تخلیه نفتکش صافر اما در قبال کوشش هایمان تنها وعده هایی دروغین شنیدیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1260

به "آمریکا توطئه جدیدی علیه یمن طراحی نموده، تظاهر ائتلاف سعودی به صلح طلبی نیرنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا توطئه جدیدی علیه یمن طراحی نموده، تظاهر ائتلاف سعودی به صلح طلبی نیرنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید