آتش سوزی کپر های چابهار را سوزاند ، آلونک هایی که دیگر نیستند

به گزارش کد الکترونیک، دبیر جنبش عدالتخواه استان سیستان و بلوچستان گفت: آتش سوزی طی روز های گذشته کپرها و آلونک های خانواده های زیادی را در اطراف چابهار سوزاند.

آتش سوزی کپر های چابهار را سوزاند ، آلونک هایی که دیگر نیستند

کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه کد الکترونیک در مورد آخرین آمار حاشیه نشینی در این استان گفت: طبق آمار ارائه شده طی سال های اخیر در استان سیستان و بلوچستان، زاهدان با 44 درصد، زابل 45 درصد، کنارک 45، ایرانشهر 23 درصد و چابهار با 50 درصد حاشیه نشینی بیشترین آمار حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده اند.

کمالی گفت: جنگلوک در چابهار یکی از مناطق حاشیه نشین است که به حلبی آباد یا به قول مسئولان، سکونتگاهی غیر رسمی در سایت اداری معروف شده است. مساحت آن حدود سه هکتار و با تعداد حداقل چهارصد خانوار ساعث شده است که یکی از متراکم ترین بات های شهری چابهار در آن باشد.

دبیر جنبش عدالتخواه استان سیستان و بلوچستان در ادامه اضافه نمود: آتش سوزی طی روز های گذشته کپرها و آلونک های خانواده های زیادی را در منطقه سوزانده و باعث توجه دیگران به شرایط نا به هنجار خانه نشینی در استان سیستان و بلوچستان شده است.

بیشتر بخوانید:

اشتری: مجلس ناکارآمد نتیجه رأی ناآگاهانه است

در مدارس سیستان و بلوچستان چه می گذرد؟ / نیمی از دانش آموزان تا قبل از متوسطه دوم ترک تحصیل می نمایند

وی گفت: آمایش یعنی توزیع متناسب جمعیت و درآمد در سطح کشور، اگر متناسب نباشد، با مسائل فراوانی از جمله حاشیه نشینی روبرو خواهیم بود. اگر حاشیه نشینان درآمد مناسبی داشته باشند، مسائل امنیتی و بهداشتی ناشی از حاشیه نشینی ایجاد نخواهد شد. تا مشکل اشتغال حاشیه نشینان حل نشود، حاشیه نشینی به همین شدت پابرجاست.

کمالی تاکید نمود: نبود شغل پایدار و مهارت، وجود مشاغل کاذب، ساخت و ساز های غیر مجاز، رعایت نشدن استانداردها، افزایش بی سوادی و انگیزه نداشتن مسئولان برای ارائه خدمات شهری در این نقاط، پایین بودن سطح بهداشت، نبود سرویس حمل و نقل شهری مناسب و مراکز مهارت آموزی و فنی و حرفه ای، توزیع آب بی کیفیت، کمبود مدارس به ویژه دخترانه و کمبود امکانات درمانی و ورزشی، نبود مراکز ترک اعتیاد و تفریحی، کمبود روشنایی و بالا رفتن سرقت ها در این نقاط از جمله مسائلی است که در این مناطق وجود دارد.

این فعال دانشجویی در انتها گفت: سرمایه گذاری افراد متمکن بر روی زمین های شهری و ایجاد بورس بازی زمین، باعث شده تا قیمت زمین از ارزش واقعی آن فراتر رود و بسیاری توان خرید زمین در شهر را نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1138

به "آتش سوزی کپر های چابهار را سوزاند ، آلونک هایی که دیگر نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی کپر های چابهار را سوزاند ، آلونک هایی که دیگر نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید