16 زنجیره فراوری صنعتی در گلستان راه اندازی می گردد

به گزارش کد الکترونیک، حسینقلی قوانلو امروز پنج شنبه در آیین افتتاح دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سرخنکلاته اظهار کرد: در سال های اخیر بیکاری استان کاهش یافته و مطابق گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری فصل بهار و تابستان سال جاری گلستان نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش یافته است.

16 زنجیره فراوری صنعتی در گلستان راه اندازی می گردد

وی اضافه نمود: با توجه به جمعیت 1.5 میلیون نفری بالای 10 سال گلستان، دو درصد کاهش یعنی برای حدود 30 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: مطابق آمار مرکز آمار و سامانه رصد حدود 30 هزار شغل در استان ایجاد شده که این دو آمار ایجاد اشتغال اعلام شده از سوی مسئولان گلستان را تایید می نماید.

وی از سرمایه گذاری های جدید در استان اطلاع داد و گفت: با اجرای طرح های توسعه ای امید داریم به زودی 16 زنجیره فراوری صنعتی در گلستان راه بیفتد.

قوانلو افزود: به دلیل ممنوعیت های صنعتی گلستان در سال های گذشته شاخص ارزش اضافه نموده رشد خوبی نداشته است اما کوشش شده ارزش اضافه نموده بخش صنعت استان را از 480 میلیارد تومان در سال 90 به بیش از هزار و 700 میلیارد تومان در سال گذشته برسانیم.

وی از انجام 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در سالجاری در گلستان اطلاع داد و توضیح داد: کوشش داریم میزان سرمایه گذاری استان را تا انتها سال جاری به 500 میلیارد تومان برسانیم.

قوانلو گفت: گلستان فاقد صنایع بزرگ مانند پتروشیمی، فولاد و پتروپالایش است که تمام این پروژه ها در دولت های گذشته در گلستان کلنگ زنی شده اما به خاتمه نرسیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 149

به "16 زنجیره فراوری صنعتی در گلستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 زنجیره فراوری صنعتی در گلستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید