یونان در حال مذاکره با روسیه برای خریداری سامانه موشکی اس 300 است

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: وزیر دفاع یونان تاکید نمود که این کشور در حال مذاکره با روسیه برای خریداری سامانه های دفاع موشکی اس 300 است.

یونان در حال مذاکره با روسیه برای خریداری سامانه موشکی اس 300 است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، خبرگزاری روسی ریانوستی به نقل از پانوس کامنوس وزیر دفاع یونان اعلام نمود: آتن در حال مذاکره با مسکو برای خریداری سامانه های دفاع موشکی اس 300 است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان هفته گذشته به مسکو سفر کرد و توانست حمایت و همکاری بلندمدت روسیه را جلب کند.

یونان در آستانه ورشکستگی مالی و مالی قرار گرفته و در صورتی که نتواند با وام دهندگان بین المللی به توافق برسد، ورشکستگی و خروج این کشور از منطقه یورو قطعی خواهد بود.

یونان که یکی از اعضای ناتو به شمار می رود از اواخر دهه 1990 میلادی سامانه های دفاع موشکی اس 300 را در اختیار داشته است.

وزیر دفاع یونان گفت: مذاکراتی بین روسیه و یونان بر سر تعمیر و نگهداری سامانه های دفاع موشکی وجود دارد. مذاکراتی در مورد خرید سامانه های جدید دفاع موشکی اس 300 نیز صورت گرفته است.

وزارت دفاع یونان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: برنامه های همکاری دفاعی فعلی با روسیه ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است. هنوز معلوم نیست که دولت چپگرای یونان که با مسائل مالی و مالی زیادی روبرو است، قادر به تامین منابع مالی لازم برای خرید سامانه های دفاع موشکی اس 300 از روسیه خواهد بود یا نه.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز پس از دیدار با تسیپراس گفته است که آتن از مسکو درخواستی برای دریافت یاری مالی نداشته است. روز دوشنبه، پوتین دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران را صادر نموده است.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 450

به "یونان در حال مذاکره با روسیه برای خریداری سامانه موشکی اس 300 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان در حال مذاکره با روسیه برای خریداری سامانه موشکی اس 300 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید