چین سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش کد الکترونیک، خبرگزاری رسمی چین گفت: پکن سفیر آمریکا را احضار نموده تا اعتراض خود را نسبت به تصمیم دولت آمریکا برای فروش تسلیحات نظامی به ارزش 1.83 میلیارد دلار به تایوان اعلام کند.

چین سفیر آمریکا را احضار کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین ضمن احضار سفیر آمریکا و اعلام اعتراض خود به خاطر دستور واشنگتن برای فروش 1.83 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به تایوان، اعلام نموده است، شرکت هایی را که در فروش تسلیحات نظامی به تایوان دست داشته باشند، با تحریم هایی مجازات خواهد نمود.

ژنگ زی گوانگ معاون وزیر خارجه چین در اظهاراتی تاکید نمود: تایوان بخش جدایی ناپذیر سرزمین چین است. چین به شدت با فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان مخالف است.

این مقام چینی، تصمیم آمریکا برای فروش سلاح به تایوان را نقض آشکار قوانین بین المللی و معیارهای اساسی در روابط بین الملل توصیف و تاکید نموده است که این اقدام به شدت به امنیت و حاکمیت ارضی چین لطمه می زند.

معاون وزیر خارجه چین گفت: برای حفاظت از منافع ملی مان، چین تصمیم گرفته است تا تدابیر لازم را اتخاذ کند که شامل اعمال تحریم علیه شرکت هایی خواهد بود که در فروش سلاح به تایوان نقش داشته باشند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام نموده است که شرکت های ریتون آر تی ان و لاکهید مارتین مهمترین پیمانکارانی خواهند بود که تسلیحات را به تایوان خواهند فروخت.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 796

به "چین سفیر آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفیر آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید