چین در رتبه نخست اقتصاد جهانی، رتبه هفدهم به ایران می رسد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، پرایس واتر هاوس کوپرز شرکت چندملیتی خدمات حرفه ای مشاوره مالی و نیز یکی از 4 شرکت بزرگ حسابرسی در دنیا، رشد فراوری ناخالص داخلی کشورها را بر اساس شاخص مالی برابری قدرت خرید که به عنوان تکنیکی برای مشخص ارزش پول های مختلف بکار می رود، تا سال سه دهه آینده میلادی پیش بینی نموده است که در این میان ایران هم در رتبه بندی این موسسه که 32 کشور مهم دنیا را در بر می گیرد، دیده می گردد.

چین در رتبه نخست اقتصاد جهانی، رتبه هفدهم به ایران می رسد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

همچنین طبق گزارش این موسسه که تحت عنوان چشم انداز بلندمدت نام دارد، پیش بینی می گردد تا سه دهه آینده، چین گوی سبقت را در حوزه اقتصاد دنیای از آمریکا برباید و ایالات متحده در صندلی دوم دنیا قرار گیرد.

بر همین اساس، پرایس واتر هاوس کوپرز پیش بینی کرد تا سال 2030 میلادی، آمریکا فزونی خود را در حوزه اقتصاد دنیای از دست دهد و تا سال 2050 میلادی، چین فاصله خود را با آمریکا به طرز قابل توجهی افزایش دهد؛ این در حالی است که پیش بینی می گردد فراوری ناخالص داخلی چین تا سال 2050 میلادی، به 58 تریلیون و 500 میلیون دلار، هند به بیش از 44 تریلیون دلار و آمریکا هم به 34 تریلیون و یکصد میلیار دلار برسد.

همچنین پرایس واتر هاوس کوپرز برآورد نموده که روسیه تا سال 2050 میلادی در حوزه مالی، در منطقه اروپا پیشگام گردد و با فراوری ناخالص داخلی 7 تریلیون دلار، در صدر قرار گیرد و کشورهای آلمان، انگلیس و ایتالیا در پشت سر روسیه جای گیرند.

البته بیشترین رشد فراوری ناخالص داخلی متعلق به اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه و همچنین برزیل، چین، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه و ترکیه با میانگین رشد تقریبا 3.5 درصد تا 34 سال آینده خواهد بود؛ این در حالی است که میانگین رشد فراوری ناخالص داخلی گروه جی 7 یعنی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا 1.6 درصد برآورد شده است.

بر پایه این گزارش، 10 کشور پیشگام دنیا در رشد فراوری ناخالص داخلی بر اساس شاخص برابری قدرت خرید در سال 2016 میلادی، به ترتیب چین، آمریکا، هند، ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، اندونزی، انگلیس و فرانسه است؛ این در حالی است که پیش بینی های اجرا شده نشان می دهد که 10 کشور برتر دنیا تا سال 2050 میلادی از نظر رشد فراوری ناخالص داخلی، بر اساس شاخص برابری قدرت خرید به ترتیب عبارتند از چین، هند، آمریکا، اندونزی، برزیل، روسیه، مکزیک، ژاپن، آلمان و انگلیس است.

بر همین اساس پیش بینی می گردد رشد فراوری ناخالص داخلی جمهوری اسلامی ایران با توجه به شاخص برابری قدرت خرید در سال 2016، 2030 و 2050 میلادی به ترتیب در صندلی هیجدهم، شانزدهم و هفدهم دنیا باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 526

به "چین در رتبه نخست اقتصاد جهانی، رتبه هفدهم به ایران می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در رتبه نخست اقتصاد جهانی، رتبه هفدهم به ایران می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید