چند میلیارد چینی به وسیله گوشی های موبایل برای رهبرشان کف زدند

به گزارش کد الکترونیک، هفته گذشته؛ رییس جمهور چین در کنگره ملی حزب کمونیست سخنرانی داشت. بسیاری از چینی ها پیروز نشدند سه ساعت تمام به طور زنده سخنان شی جین پینگ را ببینند یا گوش نمایند اما توانستند به وسیله یک اپلیکیشن روی سرویس WeChat او را تشویق و دایم کف بزنند.

چند میلیارد چینی به وسیله گوشی های موبایل برای رهبرشان کف زدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شرکت تنسنت (Tencent) غول اینترنتی چینی که صاحب برنامه پیام رسان WeChat نیز هست؛ یک بازی به نام Clap for Xi Jinping روی بستر این پیام رسان عرضه کرد که کاربران می توانند توسط آن رییس جمهورشان را تشویق و برایش کف بزنند.

کاربران با تقه زدن روی نمایشگر می توانند تعداد کف های بیشتری به ثبت برسانند. این بازی در بازه های زمانی 19 ثانیه ای تعداد فشارهای کاربران را محاسبه و امتیازدهی می نماید. این بازی طی سه روز بیش از 1.2 تشویق را ثبت نموده است.

این بازی، بخش هایی از سخنرانی رییس جمهور چین پیرامون موضوع هایی مانند بهبود زندگی کشاورزان فقیر یا تنظیم بازار مسکن برای حمایت از جوانان را پخش می نماید و پس از انتها یافتن آن؛ کاربران فرصت اندکی دارند که کف بیشتر و تندتری برای جین پینگ بزنند.

کاربران چینی به شدت مجذوب این بازی شدند و امتیازهای خود را در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان به اشتراک می گذارند. بعضی از کاربران امتیاز بسیار بالای 80 بار کف زدن در یک راند را ثبت کردند.

نیویورک تایمز می گوید در هر راند می توان 1000 کف را ثبت کرد که این معادل 52 کلیک در هر ثانیه است که البته انسان قادر به زدن چنین کلیکی نیست. این اپلیکیشن بازی در همان شب اول (چهارشنبه شب) بیش از 400 میلیون کف را ثبت کرد و روز پنج شنبه به مرز بیش از یک میلیارد تشویق رسید.

کارشناسان می گویند در دنیای جدید؛ این بازی روشی جدید برای رساندن پیام و نشر فرهنگ را به نمایش گذاشته است. در این حرکت؛ استفاده از اینترنت برای افزایش حس وطن دوستی و وفاداری مردم نسبت به یک رهبر و رییس جمهور است.

شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست چین و از سال 2012 رهبر و رییس جمهور این کشور است که در حال حاضر نیز محبوبیت و مقبولیت زیادی در میان مردم چین به خصوص جوانان دارد. مردم چین سعی می نمایند سخنرانی ها و کارهای او را دنبال و همواره حمایت اش نمایند.

اکنون؛ بازی Clap for Xi Jinping امکان ابزار وفاداری اینترنتی را نیز فراهم نموده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 515

به "چند میلیارد چینی به وسیله گوشی های موبایل برای رهبرشان کف زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند میلیارد چینی به وسیله گوشی های موبایل برای رهبرشان کف زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید