چشم انداز زیبای آبشار شصت کلاته

به گزارش کد الکترونیک، گرگان که با نام قدیمی استرآباد نیز شناخته می گردد مرکز استان گلستان است. این شهر دارای زیبایی های خیره کننده است که در میان این زیبایی ها می توان به آبشار شصت کلاته اشاره نمود. این آبشار یکی از بهترین آبشارهای منطقه می باشد که در انتهای جنگل قرار گرفته است. امروزه آبشار شصت کلاته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر گرگان شناخته می گردد که مجذوبیت بسیار زیادی برای توریستان و گردشگران ایجاد نموده است.

چشم انداز زیبای آبشار شصت کلاته

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

جنگل شصت کلاته

یک جنگل بسیار زیبا با چشم اندازهایی بسیار فوق العاده در 6 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع شده است که به نام جنگل شصت کلاته شناخته می گردد. این جنگل زیبایی های بسیار زیادی دارد که برای تمامی گردشگران بسیار جذاب می باشد. جالب است بدانید که قسمت های از این جنگل بکر و دست نخورده باقی مانده است و سکونت گاه جانوران وحشی و درنده می باشد. درختان سر به فلک کشیده سرتاسر جنگل را پوشش داده است که سرسبزی این جنگل را چند برابر نموده اند. هنگامیکه در بین درختان قد می زنید می توانید صدای پرندگان را که بالای سر شما پرواز می نمایند بشنوید. زیبایی جنگل منحصر بفرد شصت بسیار زیاد است و در قسمت می توان با چیزی جدیدی آشنا شد.

آبشار شصت کلاته

آبشار با نام فیروز محل نیز شناخته می گردد. این آبشار بسیار زیبا در 22 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع شده است. آبشار شصت کلاته در جنگل شصت کلاته واقع شده است که بعد از عبور از میان درختان و جنگل انبوه می توان به آن رسید. این آبشار بسیار زیبا و چشم نواز از آب کوه شکل گرفته است. رودخانه شصت کلاته 43 کیلومتر از دامنه های شمالی کوه قل بلاغ آغاز می گردد و از میان دره ها و جنگل های بسیار زیادی عبور می نماید و وارد جنگل های کوه جوزبندو می گردد. آب این رودخانه بعد از اینکه توانست روستای سید میران را سیراب کند به رودخانه قره سو می ریزد. در انتها باعث شکل دریافت آبشار شصت کلاته می گردد. این آبشار در انتهای جنگل شصت کلاته واقع شده است که از فاصله زیاد می توان صدای سرازیر شدن آب را شنید. جریان خنک آب در این آبشار توانسته یک محیط بسیار خنک و جذاب ایجاد کند و در هر فصلی از سال زیبایی های داشته باشد.

جهت آبشار شصت کلاته

برای رسیدن به این آبشار باید از جهت جنگلی عبور کرد. درختان سر به فلک کشیده در تمامی جهت وجود دارند و در کف جنگل و در گوشه و کنار درختان با انواع مختلفی از قارچ ها می توان رو به رو شد که بسیار رنگارنگ هستند. البته ناگفته نماند که در صورتی که آشنایی با قارچ ها ندارید به آنها دست نزنید، چرا که برخی از این قارچ ها سمی هستند و برخی از آنها دارای خاصیت دارویی و صنعتی می باشند. پوشش گیاهی این جنگل بسیار زیبا است و می توان چند ساعت در آن سپری کرد. گردشگران می توانند جهت جریان رودخانه را دنبال نمایند و در بستر رودخانه سنگ های تراش خورده زیادی را ببینند که در جهت جریان آب شکل گرفته اند. برخی از جهتهای پیاده روی این جنگل سخت می باشد و باید کمی مراقب بود.

آبشار شصت کلاته در انتها جنگل

گردشگران وقتی به انتها جنگل می رسند با صدای سرازیر شدن آب روبرو می شوند که می توان از فاصله زیاد شنید. هر چه به آبشار نزدیک تر می شوید این صدا بیشتر و بیشتر می گردد تا اینکه در انتها جهت به این آبشار می رسید. جریان آب خنک رودخانه و آبشار محیط اطراف را بسیار دلنشین و خنک نموده است. در این مکان می توان نشست و چند دقیقه چشمان خود را بست و فقط به صدای غرش آب گوش داد. صدای آب آرامش خاصی به انسان می دهد. البته در جنگل شصت کلاته آبشار باران نیز واقع شده است که به دلیل جهتهای سخت خود تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.

شهر گرگان

همانطور که گفته شد آبشار شصت کلاته و جنگل شصت در شهر گرگان قرار دارند و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند. این شهر یک شهر توریستی و گردشگری می باشد و هر ساله گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر ایران و کشورهای دیگر به بازدید از طبیعت زیبا و چشم اندازهای فوق العاده آن می آیند. جنگل و آبشار کلاته نیز یکی از زیبایی های این شهر می باشد که جذابیت این شهر چند برابر نموده اند و از چشم اندازهای معروف آن محسوب می شوند.

منبع: دلتابان
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 840

به "چشم انداز زیبای آبشار شصت کلاته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز زیبای آبشار شصت کلاته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید