چرا جوایز یوفا و فیفا هم چنان اوبلاک را فراموش می کنند؟

به گزارش کد الکترونیک، دروازه بان اتلتیکومادرید با وجود درخشش در چند سال اخیر در میان نامزدهای بهترین های یوفا و فیفا قرار نمی گیرد.

چرا جوایز یوفا و فیفا هم چنان اوبلاک را فراموش می کنند؟

به گزارش کد الکترونیک و به نقل از آس، یک مهار دیگر بود این چنین یان اوبلاک را توصیف می کنند بدون این که به پرواز بلندش اهمیتی بدهند که دوباره ناجی تیمش شد. دروازه بان اتلتیکو مادرید در داربی مادرید که شنبه به میزبانی واندا متروپولیتانو برگزار گشت نقش تعیین کننده ای داشت. او در دقایق خاتمهی ضربه سر فوق العاده کریم بنزما را با دستانش مهار کرد. این گل می توانست رئال مادرید را پیروز داربی کند اما بازی بدون گل به خاتمه رسید. دروازه بان اسلوونیایی سومین مهار فوق العاده اش را در چهار بازی اخیر به ثبت رساند. واکنش های این دروازه بان نخستین بار در دیدار برابر یوونتوس رخ داد. زمانی که بازی 2 بر صفر به نفع تیم ایتالیایی بود ضربه گونسالو ایگواین را مهار کرد. در نهایت اتلتیکو دو گل را جبران کرد و توانست نتیجه را 2 بر 2 کند. در دیدار برابر سلتاویگو مجبور نبود واکنش های زیادی داشته باشد اما تمرکزش را از دست نداد و با مهار ضربه برایس اجازه نداد نتیجه صفر بر صفر تغییر کند. او در داربی تنها ضربه بنزما را مهار نکرد. پیش از خاتمه نیمه اول شوت از راه دور تونی کروس را هم مهار کرد.

اوبلاک سطح خود را حفظ کرده است و هم چنان برای اتلتیکو دیگو پابلو سیمئونه امتیاز به ارمغان می آورد. آنتوان گریزمان این تیم را ترک کرده است اما دروازه بان اسلوونیایی به عنوان بازیکن تعیین کننده در تیم باقی مانده است. دارنده چهار جایزه سامورا (بهترین دروازه بان فصل لالیگا) دوباره فصل جدید را خوب شروع کرده است. او در دو فصل اخیر عملکرد خوبی داشته است و ایکر کاسیاس در آخرین اظهار نظرش او را بهترین دروازه بان کنونی جهان مطرح نمود. با این حال اوبلاک جایی در جوایز یوفا و فیفا ندارد. کیلور ناواس و آلیسون بکر به خاطر قهرمانی های اخیرشان در لیگ قهرمانان اروپا توانستند جایزه بهترین دروازه بان یوفا را کسب کنند. تیبو کورتوا و آلیسون برنده جایزه The Best در دو دوره اخیر شدند. چرا اوبلاک در میان نامزدها قرار نگرفت؟ این یک راز است که نه او و نه نزدیکان و باشگاه مادریدی توضیحی برایش دارند.

از اوبلاک در کشورش در این رابطه سوال شد. دروازه بان اتلتیکو گفت: در چنین جوایزی اهمیت ندارد چه کسی بهترین است. تنها موضوع مهم فتح عنوان با تیمت است. فینالیست های The Best (آلیسون، ادرسون و تراشتگن) عناوین زیادی کسب کردند اما متاسفانه برای من این چنین نبوده است. امیدوارم این فصل همه چیز خوب پیش برود و عناوینی را با اتلتیکو فتح کنم. در این صورت در فهرست نامزدها قرار می گیرم.

تنها موضوع این نیست. عملکردش با تیم ملی نیز اهمیت دارد. اسلوونی کشور کوچکی است و در رقابت های بین المللی موفقیتی نداشته است. اگر اوبلاک برزیلی، آلمانی یا اسپانیایی بود نامش را بیش تر در میان نامزدها می شنیدیم. نزدیکانش متوجه این نکته هستند. لالیگا 18-2017 هم برای لیونل مسی بود و هم برای اوبلاک. اتلتیکو نایب قهرمان شد و او منسجم ترین بازیکن تیمش بود. فصل گذشته نیز چنین اتفاقی رخ داد. مهارهای فوق العاده دروازه بان اسلوونیایی باعث شد اتلتیکو 23 امتیاز کسب کند.

اوبلاک در مدت کوتاهی یک فرصت خواهد داشت. اخیرا فرانس فوتبال گفت جایزه لو یاشین خواهد داشت که توپ طلا مختص به دروازه بان ها است. بیست و یکم اکتبر نامزدها تعیین می شوند. در هر صورت اوبلاک به پیشرفت خود ادامه می دهد...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 558

به "چرا جوایز یوفا و فیفا هم چنان اوبلاک را فراموش می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جوایز یوفا و فیفا هم چنان اوبلاک را فراموش می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید