چالشی که افراد را نابینا می کند

به گزارش کد الکترونیک، از آنجایی که اکثر مخاطبان شبکه های اجتماعی را نوجوانان و افراد کم سن و سال تشکیل می دهند، تاثیرات آن بر روی این دسته از افراد تبدیل به یک نگرانی شده. چندی پیش دادگاه عالی هند پس از آن که یک فرد 19 ساله حین فیلم دریافت برای تیک توک به دوستش شلیک کرد و او را کشت، استفاده از این اپلیکیشن را ممنوع گفت.

چالشی که افراد را نابینا می کند

شخص شروع کننده چالش همه گیر شدن آن را پیش بینی نمی کرد

اکنون این چالش جدید نگرانی های استفاده از این برنامه را باز هم افزایش داده. این چالش از کاربران می خواهد که ژله، نرم کننده پوست دست، وایتکس و خمیر اصلاح صورت را در کیسه پلاستیکی مخلوط کنند و حداقل یک دقیقه روی یکی از چشمانشان قرار دهند. گرگ لمرز کسی که این چالش را به راه انداخته ادعا کرده بود این کار رنگ چشم را تغییر می دهد. اگرچه این موضوع کاملا دروغ بوده و به هیچ عنوان حقیقت ندارد.

قرار دادن موادی حاوی کلر نزدیک چشم می تواند منجر به آسیب های جدی به پوست و چشم کاربر شود و در موارد حادتر با پاره شدن کیسه به کوری منجر بیانجامد

همه گیر شدن این چالش جدید وقتی رخ داد که یکی از کاربران 16 ساله این شبکه اجتماعی با بیش از 90 هزار دنبال کننده اقدام به انجام دادنش کرد. پست او بیش از 574 هزار لایک و 5 هزار کامنت دریافت کرد و 35 هزار مرتبه نیز به اشتراک گذاشته شد. البته او پس از انجام این کار گفت آن را به هیچ کس توصیه نمی کند.

لمرز که خود یک دانشجوست در گفتگو با نشریه نیوز ویک گفت هیچ وقت فکر نمی کرده بقیه کاربران این کار او را تکرار کنند. وی پس از اینکه متوجه شد این چالش جدید همه گیر شده با انتشار پستی از چشم قرمز و پف کرده خود از دیگران خواست از تکرار این کار بپرهیزند زیرا مواد استفاده شده در این چالش می توانند به چشمان کاربر آسیب دائمی وارد کنند. شبکه اجتماعی تیک تاک هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

دیجیاتو

منبع: انتخاب
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 261

به "چالشی که افراد را نابینا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالشی که افراد را نابینا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید