پیشروی ارتش یمن در جنوب مأرب، عقب نشینی نیروهای هادی از الروضه

به گزارش کد الکترونیک به نقل از المسیره، سلسله پیشروی های گسترده نیروهای یمنی در نبرد بزرگ مأرب همچنان ادامه دارد. طبق آخرین گزارش ها، نیروهای یمنی در محور جنوبی استان مأرب پیشروی های گسترده ای داشته اند.

پیشروی ارتش یمن در جنوب مأرب، عقب نشینی نیروهای هادی از الروضه

بر اساس این گزارش، در پی پیشروی های گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در محور جنوبی استان مأرب، نیروهای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن چاره ای جز عقب نشینی از منطقه الروضه پیدا نکردند.

گزارش های میدانی حاکی از آن هستند که نیروهای مقاومت یمن بیش از هر زمان دیگری به تسلط بر ارتفاعات استراتژیک ملعا نزدیک شده اند. هم اکنون درگیری های شدیدی در این جبهه در جریان است. نیروهای مقاومت یمن تا به امروز پیشروی چشمگیری به سمت ارتفاعات مذکور داشته اند. بعضی رسانه ها اعلام کردند که شمارش معکوس برای آزادسازی ارتفاعات مذکور شروع شده است.

نیروهای مقاومت یمن آزادسازی ارتفاعات ملعا را مقدمه ای برای آزادسازی شهر الجوبه می دانند. موقعیت جغرافیایی شهر الجوبه به گونه ای است که به منطقه استراتژیک حریب متصل است. این منطقه نیز هم اکنون تحت کنترل نیروهای مقاومت یمن قرار گرفته است. همین مسأله موجب شده است تا آزادسازی شهر الجوبه به یک مسأله قریب الوقوع تبدیل شده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2000

به "پیشروی ارتش یمن در جنوب مأرب، عقب نشینی نیروهای هادی از الروضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی ارتش یمن در جنوب مأرب، عقب نشینی نیروهای هادی از الروضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید