پایش مستمر بناهای تاریخی آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از آسیب های مخاطرات طبیعی

به گزارش کد الکترونیک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پایش مستمر و اقدامات نظارتی در راستای صیانت از بناهای تاریخی در برابر آسیب های احتمالی ناشی از مخاطرات طبیعی در استان اطلاع داد.

پایش مستمر بناهای تاریخی آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از آسیب های مخاطرات طبیعی

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خاص کشور و وقوع مکرر رخدادهای طبیعی و قرار دریافت آثار تاریخی در معرض آسیب های احتمالی، اداره کل میراث فرهنگی استان پروژه پایش در راستای حفاظت و صیانت از نفایس استان را شروع نموده است.

آبدار با تاکید بر استفاده از ظرفیت کامل نیروهای یگان حفاظت در این زمینه اضافه کرد: بازدیدهای نظارتی و احصا موارد در خطر و اولویت دار توسط کارشناسان ذیربط شروع و اقدامات تامینی و حفاظتی مناسب جهت پیشگیری از تحمیل خسارت به آثار تاریخی - فرهنگی در حال اجرا است.

آبدار گفت: مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط به منظور انجام بازدیدهای میدانی مشترک با کارشناسان میراث فرهنگی استان از بناها و محوطه های تاریخی انجام شده است که پس از انجام بازدیدها در صورت لزوم اقدامات اضطراری و تکمیلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 250

به "پایش مستمر بناهای تاریخی آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از آسیب های مخاطرات طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش مستمر بناهای تاریخی آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از آسیب های مخاطرات طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید