ورود زنان کویت به ارتش این کشور

به گزارش کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری کویت،، حمد جابر العلی وزیر دفاع کویت امروز سه شنبه دستور ثبت نام از بانوان کویتی که تمایل به پیوستن به ارتش این کشور را دارند، صادر کرد.

ورود زنان کویت به ارتش این کشور

بنابه گزارش خبرگزاری رسمی کویت، بانوان کویتی می توانند به عنوان افسر متخصص، درجه دار و مستقل به ارتش این کشور بپیوندند و فعلا در زمینه خدمات پزشکی و خدمات پشتیبانی نظامی فعالیت نمایند.

حمد جابر العلی وزیر دفاع کویت گفت: زن کویتی ثابت نموده است که در کنار مردان در همه زمینه ها و شرایط سخت کشور بوده و اکنون زمان آن فرا رسیده است که فرصت پیوستن بانوان به ارتش و خدمت نظامی را به آنها بدهیم.

وی اضافه کرد: تصمیم امروز با توجه به نقش و مسئولیت ارتش کویت در حفاظت از کشور و حفظ امنیت و ثبات آن در برابر هرگونه خطر خارجی علاوه بر حمایت و یاری به نهادهای دولتی برای مقابله با هرگونه تحولات داخلی و با هدف فراهم کردن امکان پیوستن بانوان به خدمت نظامی و ارتش اتخاذ شده است.

کویت نخستین کشور در سطح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست که اجازه ورود بانوان به ارتش و خدمت نظامی را می دهد؛ پیش از این عربستان، امارات، قطر، بحرین و عمان هم بانوان را در عرصه نظامی به کار گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1987

به "ورود زنان کویت به ارتش این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود زنان کویت به ارتش این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید