واکنش ایران به تحولات اخیر ارمنستان و آذربایجان

به گزارش کد الکترونیک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی، درباره تنش ها میان باکو و ایروان گفت تهران با مقامات دو طرف در تماس است.

واکنش ایران به تحولات اخیر ارمنستان و آذربایجان

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شروع نشست خبری هفتگی خود، در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش تنش ها بین جمهوری آذربایحان و ارمنستان گفت: با مقامات ارمنستان و آذربایجان در تماس هستیم. مقامات ارمنستان نسبت به احتمال درگیری نو از سوی آذربایجان اظهار نگرانی نموده بودند، اما مقامات آذربایجان به ما پیغام دادند که قصدی برای حمله نظامی ندارند.

کنعانی ادامه داد: بر اساس اظهارات مقامات آذربایجان، رفت وآمد های اخیر در منطقه مورد اشاره یک اقدام متعارف برای فصل زمستان است که رفت و آمد در آن منطقه ها در فصل زمستان سخت می گردد.

ایران درباره امنیت مرز های مشترک با همسایگان شمالی حساس است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید نمود: ایران نسبت به امنیت مرز های مشترک خود با همسایگان شمالی اش حساس است و تحولات در این منطقه را با جدیت دنبال می نماید. اطمینان می دهیم که مرز های ایران، مرز های امنی است و ایران با اقتدار از امنیت مرز های خود حمایت و پاسداری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2434

به "واکنش ایران به تحولات اخیر ارمنستان و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به تحولات اخیر ارمنستان و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید