آشنایی با نگری سمبیلان در تور مالزی

به گزارش کد الکترونیک، برای گشت و گذار در ساحل و استراحت حسابی در تور مالزی انتخاب های زیادی دارید که بهترین آنها سواحل ایالت نگری سمبیلان است و البته این متطقه فقط به خاطر سواحلش مورد توجه نیست بلکه جاذبه های گردشگری متنوعی را نیز میتوانید بعد از یک استراحت در ساحل ببینید و حسابی از سفرتان به این ناحیه لذت ببرید. در ادامه با راهنمای سفر نگری سمبیلان همراهتان خواهیم بود.

آشنایی با نگری سمبیلان در تور مالزی

نگری سمبیلان یکی از ایالت‌های ساحلی در کشور مالزی‌ است. امروزه این ایالت با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و سواحل هیجان‌انگیز به یکی از مقاصد توریستی تور مالزی تبدیل شده است.

ایالت نگری سمبیلان واقع در کشور مالزی و در قاره آسیا است که در تور مالزی می‌توانید از آن بازدید کنید. این ایالت در ساحل غربی شبه‌جزیره مالایا قرار گرفته و از شمال با ایالت سلانگور، از شرق با ایالت پاهانگ و از جنوب با ایالات مالاکا و جوهور همسایه است. مرکز نگری سمبیلان، سرمبان نام دارد.

جمعیت نگری سمبیلان حدود 1 میلیون نفر و مساحت این ایالت، 6,686 کیلومترمربع است. بر اساس سرشماری سال 2010، 60٪ مردم این ایالت را مسلمانان و 21٪ را بودایی‌ها‌ تشکیل می‌دهند. هندویسم با 13٪ و مسیحیت با 2.5٪ در رده‌های بعدی قرار دارند. هرچند مردم ایالت نگری سمبیلان از نژادهای متفاوت هستند و هر کدام به زبان و گویش محلی خود صحبت می‌کنند؛ اما زبان رسمی مردم این ایالت مالای نگری سمبیلان است.

بر اساس قانون اساسی ایالت نگری سمبیلان، حاکم شهر و فرمانداران محلی صاحب تمام قدرت و رهبر مسلمانان در ایالت محسوب می‌شوند و سرچشمه تمامی افتخار و جلال نگری سمبیلان هستند. حاکم شهر برخلاف ایالت‌های دیگر مالزی تنها با رای فرمانداران محلی انتخاب می‌شوند و تنها 4 تن از فرمانداران حق رای در این انتخابات را دارند.

از شهرهای مهم این ایالت می‌توان از پورت دیکسون، باهائو (Bahau)، نیلای و سری منانتی (Seri Menanti) که پایتخت سلطنتی است، نام برد.

سرمبان در سال 1873 دچار جنگ داخلی شد و ارتش انگلیس جهت حفظ منافع اقتصادی خود در این درگیری مداخله کرد. بدین ترتیب سرمبان زیر سلطه انگلستان رفت و پس از آن جلبو و بقیه شهرهای ایالت‌ در سال 1895، تحت حاکمیت انگلستان واقع شدند. بین سال‌های 1942 تا 1945 و مصادف با جنگ جهانی دوم، نگری سمبیلان توسط نیروهای ژاپنی اشغال شد و در سال 1948، به فدراسیون مالایا پیوست. این ایالت سرانجام در سال 1963 با عنوان ایالت نگری سمبیلان به رسمیت شناخته شد.

دست‌ساز‌های چوب صندل یکی از سوغاتی‌های خاص این ایالت است. همچنین کیف، کلاه و صندل‌های بومی را می‌توانید از بازارچه‌های محلی با قیمتی مناسب خریداری کنید.

همچنین برای خرید می‌توانید به پالم مال (Palm Mall) در سرمبان سر بزنید.

موزه‌ سلطنتی سری منانتی (Seri Menanti Royal Museum) یکی از دیدنی‌های نگری سمبیلان محسوب می‌شود. این موزه 5 طبقه، از چوب سخت و سیاه ساخته شده و در ساخت آن از میخ و پیچ استفاده نشده است. این بنا که تا سال 1992 محل سکونت خانواده سلطنتی نگری سمبیلان بوده است، امروزه به محلی برای نمایش لباس‌های محلی، سلاح‌ و اسناد خاندان سلطنتی تبدیل شده است. در این موزه شما می‌توانید از تخت‌های شاه و ملکه، اتاق بازی کودکان و حتی میز سلطنتی غذاخوری دیدن کنید.

اگر به تاریخ نوسنگی نگری سمبیلان علاقه دارید، به موزه ایالت نگری سمبیلان (Negeri Sembilan State Museum) در سرمبان سر بزنید. شما می‌توانید در محوطه بیرونی این مجموعه، از قصر آمپانگ تنگی متعلق به 1870 و خانه نگری سمبیلان بازدید کنید.

برای تعطیلات مفرح و هیجان‌انگیز در نگری سمبیلان، به شما سواحل پورت دیکسون را پیشنهاد می‌کنیم. بلو لاگون، تلوک کمانگ، باگان پینانگ و باگان لالانگ از جمله سواحل معروف پورت دیکسون به شمار می‌روند.

از دیگر جاذبه‌های نگری سمبیلان می‌توان به موزه ارتش (Army Museum) و فانوس دریایی کیپ راچادو (Cape Rachado) اشاره کرد.

انتشار: 3 خرداد 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 43

به "آشنایی با نگری سمبیلان در تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نگری سمبیلان در تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید